۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۱۳۸۷۶
استاد حوزه علمیه تبریز:

هدف دشمن جدایی میان امام و امت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه تبریز، عزت و عظمت جامعه اسلامی را در گرو تبعیت از ولایت فقیه دانست و گفت: هدف دشمن جدایی میان امام و امت است.
حجت الاسلام بلاغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدرضی بلاغی، استاد حوزه علمیه تبریز امروز در جمع روزه‌داران این شهر اظهار داشت: یکی از بزرگترین نعمت‌هایی که خداوند متعال نصیب شیعیان کرده، نعمت ولایت و محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

 


وی با بیان این‌که قدرشناسی از نعمت ولایت اصول و آداب خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: بهترین نوع شکرگزاری از این نعمت بزرگ، ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری در میدان عمل است، نمی شود تنها شعار پیروی از ولایت را داد، بعد در عمل و در تبعیت از ولایت خود را کنار بکشیم.

 


حجت الاسلام بلاغی با بیان این‌که مشکل اصلی ناامنی در کشورهای منطقه عدم بهره مندی از نعمت ولایت است، تصریح کرد: بدون شک نعمت ولایت و رهبری از جمله برکات و نعمت های بزرگ الهی است که شامل حال ملت ایران شده است چرا که بدون رهبری و ولایت نمی توان اتحاد و انسجام جامعه را حفظ کرد.

 


این استاد حوزه علمیه تبریز عامل اصلی انحراف جامعه اسلامی پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام را نشأت گرفته از عدم شناخت رهبر و امام دانست و افزود: اگر امت رسول الله به حقیقت واقعه غدیر پی برده بودند، انحرافات تا جایی پیش نمی رفت که جسارت کنند و توطئه قتل حضرت علی(ع) را بکشند.

 


وی عزت و عظمت جامعه اسلامی را در گرو تبعیت از ولایت فقیه دانست و خاطرنشان کرد: حقیقت آن است که هرگاه پیروان راستین رسول الله(ص) به نعمت عظمای ولایت که کمال دین و تمام نعمت است، متمسک شدند، عزتشان محفوظ و هر گاه از آن فاصله گرفتند به همان میزان چشم طمع دشمنان به کیان امت اسلام دوخته شد.

 


حجت الاسلام بلاغی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح توطئه های مختلف دشمنان نظام اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اظهار داشت: دشمنان از هر ترفندی برای جدایی ملت از ولایت وارد عرصه مبارزه شدند، اما نه تنها سودی برای آنان نداشت، بلکه پیوند امام و امت مستحکم‌تر شده است.

 


این استاد حوزه علمیه تبریز در پایان خواستار شناخت برکات وجودی رهبری در نظام اسلامی شد و گفت: تاریخ با فتنه‌ها و توطئه‌های زمان انسان را محک می زند، اگر از آزمون ولایت‌مداری نتوانیم نمره قبولی بگیریم، به یقین در دنیا و آخرت جزو زیان بینندگان خواهیم بود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات