۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۲۱۳۹۲۷
امام جمعه اهل سنت ارومیه:

مسلمانان نسبت به مسأله فلسطین بی تفاوت نباشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت ارومیه با بیان این که جنایات رژیم اشغالگر قدس در قبله اول مسلمانان تحمل این روزها را سخت کرده است، گفت: مسلمانان نباید نسبت به این مسأله بی تفاوت باشند.
ماموستا بيضاوي، امام جمعه اهل سنت اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ماموستا عبدالقادر بیضاوی، امام جمعه اهل سنت ارومیه سه شنبه شب در همایش قدسیان که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به حقایق قرآن، سکوت در برابر جنایات رژیم غاصب جایز نیست و باید کاری کرد.

 

وی اذعان داشت: تا چه زمانی باید با حرف محکوم کرده و هیچ اقدامی نکنیم.
 
ماموستا بیضاوی با اشاره به تأکید صریح قرآن به مسأله شهادت، اظهار کرد: جوانان باید جهاد کنند و در برابر رژیم غاصب ایستادگی کنند.
 
 وی با اشاره به جنگ و کشتار مسلمانان در عراق، سوریه، افغانستان و ... گفت: پیامبر (ص) در مورد خونریزی هشدار داده و امت را به وحدت و برادری دعوت می کنند. 
 
امام جمعه اهل سنت ارومیه روز قدس را نماد وحدت مسلمانان و فریاد ملت های آزادی خواه جهان خواند و گفت: امام خمینی (ره) از مردم خواست تا در این روز احساسات قلبی خود را نسبت به رژیم اشغالگر قدس ابراز کنند.
 
وی از مردم خواست همچنان که همیشه در صحنه های حساس حضور پرشور و دندان شکن دارند، در راهپیمایی روز قدس نیز با شکوه شرکت کنند.
 
 ماموستا بیضاوی با تأکید بر حفظ وحدت مسلمانان گفت: مذاهب اسلامی نباید با هم اختلاف داشته باشند، اختلاف لهجه و گویش نباید مسلمانان را ازهم دور کند.
 
وی با بیان این که ایران اسلامی نمی خواهد زیر سلطه باشد، خاطرنشان کرد: در جنگ هشت ساله نشان دادیم که ملت ایران زیر سلطه هیچ ابرقدرتی نمی رود.
 
ماموستا بیضاوی در پایان مردم را به انس بیشتر با قرآن توصیه کرد و گفت: انس با قرآن و آشنایی بیشتر با اموزه های دینی انسان را در دنیا و آخرت رستگار می کند.
 
انقلاب اسلامی منادی وحدت اسلامی است/ تجزیه کشور عراق هدف اصلی استکبار جهانی است
 
سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این همایش اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی اکنون را تنها رمز پیروزی مسلمانان در برابر جنایت‌ ها و توطئه ‌های استکبار جهانی علیه ملت ‌های مظلوم و ستمدیده خواند و افزود: اکنون پس از گذشت بیش از سه دهه از آن زمان، همچنان یادآوری روز قدس لرزه بر اندام استکبار جهانی انداخته و ندای وحدت را در سراسر جهان سر می ‌دهد.
 
سردار خرم، انقلاب اسلامی ایران را منادی اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی دانست و افزود: اکنون مقام معظم رهبری پرچمدار این وحدت و یکپارچگی بوده و موج سوم بیداری اسلامی را در جهان اسلام رهبری می ‌کنند.
 
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: اسرائیل از بدو تولد تا کنون سه هدف دستیابی و تسلط بر سرزمین‌ های سوخته جهان اسلام، نسل‌ کشی امت اسلامی و شکست مقاومت مقتدرانه مسلمانان در برابر تجاوزهای بیگانگان را دنبال می کند.
 
سردار خرم سکوت سردمداران عربی در برابر جنایات فجیع عوامل استکبار را محکوم کرد و گفت:  امروز ایران اسلامی به عنوان تنها حامی مردمان مظلوم است که در برابر آماج حملات غرب قرار گرفته ‌اند.
 
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی هدف نهایی غرب از این تجاوزها و اشغالگری‌ها را عملیاتی کردن نقشه تجزیه کشورهای اسلامی بیان کرد و افزود: این تراژدی اسرائیل با پشتیبانی و حمایت‌ های برخی دولت‌ های عربی در ممالک اسلامی جریان یافته است.
 
وی خواستار موضع‌ گیری اساسی تمام دولت ‌های اسلامی در برابر این جنایات شد و افزود: هر کس در این میان سکوت کند، در ریختن قطرات خون کودکان و زنان بی ‌‌دفاع و مظلوم مسلمان مسؤول و سهیم است.
 
سردارخرم افزود: ملت ایران هرگز جنایات پشت پرده غرب را علیه کشور خود در جنگ هشت ساله فراموش نخواهد کرد که مرور این وقایع تاریخی خود بر بصیرت و هوشیاری آنها افزوده و توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی خواهد کرد./1302/پ202/ب4
ارسال نظرات