۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۶
کد خبر: ۲۱۴۰۹۱
استاد حوزه علمیه قم:

تداوم داشتن در ذکر قلبی نقش مهمی در خودسازی انسان دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم، گفت: توجه قلبی و باطنی مستمر به خدا از مهم ترین مباحث دینی است و باید به آن توجه ویژه شود.
حجت الاسلام سيد ابراهيم حسيني اراکي استاد حوزه علميه قم حجت الاسلام سيد ابراهيم حسيني اراکي استاد حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی، استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در مسجد امام حسین(ع) کرمان با تأکید بر اهمیت تداوم ذکر قلبی، گفت: سه رکن اخلاص، احسان و ذکر از ارکان اصلی تقرب به خداوند است که به میزان تحصیل این سه رکن، افراد به خداوند نزدیک تر میشوند.

 

وی اظهار داشت: یاد قلبی مداوم نسبت به خداوند نقش اصلی را در عبور از موانع خودسازی همچون نفس، شیطان و حب به دنیای فانی دارد.



این کارشناس امور دینی با بیان این که یکی از مهم ترین آثار توجه به دنیا از دست دادن قلب حکیم است، تصریح کرد: منظور از دل حکیم، دل نورانی است که قدرت درک حقایق و تشخیص حق از باطل را دارد و به معنایی می تواند راه حق از باطل را بشناسد.

 

وی همچنین اظهار داشت: مهم ترین خطری که در حال حاضر بشر را تهدید می‌کند سرگرم شدن به دنیای فانی است که موجب فراموشی حقایق می‌شود.



حجت الاسلام اراکی در ادامه با اشاره به این که بازی های جام جهانی بسیاری از مردم جهان را وادار به توجه به دنیا و فراموشی حقایق عظیمی همچون جنگ در غزه کرد، خاطر نشان کرد: ما نباید خودمان را بازیچه دست قدرتمندان ستمگر این دنیا قرار دهیم و واقعیات این عالم را به شوخی بگیریم.

 

وی با تأکید بر وجود دو قانون مهم حاکم بر دنیا که انسان را به کمال خواهد رساند، عنوان کرد: قانون اول این است که دنیا تعلق به انسان ها ندارد و انسان ها هم متعلق به دنیا نیستند و دیگر این که انسان با وجود این که در دنیا زندگی می کند نباید توجه قلبی به این جهان فانی داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تفسیر آیات 124 و 126 سوره مبارکه طاها و روایتی از پیامبر ادامه داد: کسانی که در این دنیا کور می شوند و ولایت امام زمان خود را نمی بینند به مقاصدشان در دنیا نمی رسند و در روز محشر دچار خسران خواهند شد.



وی در پایان گفت: ما باید همیشه یاد خدا و امام زمان(عج) را در قلب هایمان زنده نگاه داریم و نگذاریم سرگرمی های دنیا سبب غفلت ما از خدا، امام زمان(عج) و ولی فقیه شود./9702/پ202/ب4

ارسال نظرات