۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۲۱۴۳۳۹
خاطره ای از آیت الله حق شناس؛

آیت الله خامنه ای هم اعلم هستند هم علمدار

خبرگزاری رسا ـ آیت الله جاودان شاگرد گفت: خبرنگاری در فرودگاه از آیت الله حق شناس درباره مرجع اعلم سؤال کرد: ایشان گفت: آیت الله العظمی خامنه ای، ایشان علمدار است و شما نپرسید چه کسی اعلم است! بپرسید چه کسی علمدار است، علمدار را باید حفظ کرد.
آيت الله حق شناس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی جاودان نوه آیت الله شیخ مرتضی زاهد و شاگرد آیت الله عبدالکریم حق شناس در برنامه ضیافت شبکه معارف صدا و سیما درباره شخصیت این دو عالم ربانی اظهار داشت: عبادت و بندگی پروردگار، خدمت به خلق و هدایت مردم به عنوان سه اصل کلی در زندگی بندگان خوب خدا موج می­زند به­گونه­ای که در راه رسیدن به قرب الهی و رضایت حضرت­حق تا حدتوان کوشش می­کنند.

 

وی آیت الله شیخ مرتضی زاهد را عالمی خستگی ناپذیر در عبادت و  هدایت مردم عنوان­کرد و گفت: ایشان انسان را مخلوق خداوند و کتاب تکوین الهی می­دانست که باید تکمیل شود بنابراین در راه خدمت به خلق و هدایت مردم احساس خستگی نمی­کرد.

 

آیت الله جاودان باور علمای ربانی را به قیامت و روز حساب حقیقی دانست و تأکیدکرد: بزرگانی همچون آیت الله شیخ مرتضی زاهد و آیت الله حق شناس برای انجام دادن هر کاری رضایت الهی و حساب روز قیامت را در نظر می­گرفتند و بعد از آن تسلیم محض خالق هستی بودند. 

 

شاگرد آیت الله حق شناس ابراز داشت: در نوجوانی بعد از نمازها محضر ایشان می­رفتم، به صورت دائم­الذکر و دغدغه­مند می­گفت: خدایا چه کار کنیم که تو راضی باشی؟ اما بعد از دو سال این مطلب را از ایشان نشنیدم، برایم سؤال شده بود که آیا برای ایشان مهم نیست و یا به آنچه می­خواست رسید؟ جواب این سؤال را بعد از سالها فهمیدم که می­گفت: ما در کلاس رضا و تسلیم الهی ورزش کرده­ایم و بزرگان برای رسیدن به اینجا حاضر بودند از جانشان بگذرند.

 

شاگرد آیت الله حق شناس تصریح­کرد: دو روز قبل از حوادث کوی دانشگاه در تهران آیت الله حق شناس گفت: «برای علمدار خطر وجود دارد» که منظورشان از علمدار، رهبر معظم انقلاب بود.

 

آیت الله جاودان خاطرنشان­کرد: خبرنگاری در فرودگاه از آیت الله حق شناس درباره مرجع اعلم سؤال کرد: ایشان گفت: «آیت­الله العظمی خامنه­ای، ایشان علمدار است و شما نپرسید چه کسی اعلم است! بپرسید چه کسی علمدار است، علمدار را باید حفظ کرد.» 

 

وی گفت: شب عاشورایی بود که آیت الله حق شناس با سابقه بیماری و حال وخیمی که داشت به بیمارستان منتقل شد و گفته شد معلوم نیست حتی تا صبح زنده بماند، پزشک ایشان صبح روز بعد در حالی که ایشان بهبود یافته بود به من گفت: نزدیک اذان صبح باد و طوفان شد به صورت غیرمعمولی و عجیبی در و پنجره­ها باز و بسته می­شد و ما از آیت الله حق شناس قطع امید کرده بودیم که ناگهان از روی تخت بلند شد و گفت: «به امیرمؤمنان(ع) احترام کنید» و چه لطف و عنایتی به ایشان شد خدا عالم است.

 

شاگرد آیت الله حق شناس یادآورشد: ایشان توصیه می­کرد: «آدم برای این که به جایی برسد باید استخوانش آب شود نه گوشت و چربی بدنش، منظور این است که با راحت طلبی، خوشگذرانی و باری به هر جهت زندگی کردن انسان چیزی نمی­شود، به جایی نمی­رسد.»

 

وی افزود: آیت الله حق شناس نقل می­کرد «زمانی از آیت الله بروجردی خواستم ذکری به من بدهد که ایشان فرمود: ذکر مؤمن نماز شب است.» 

 

آیت الله جاودان در ادامه گفت: ایشان نیز به نماز جماعت در اول وقت، نماز شب، پیگیری و جدیت در درس سفارش می­کرد و مراقبت از چشم، گوش و زبان را در انجام ندادن معصیت و توفیق در بندگی خدا مؤثر می­دانست.

 

وی اضافه­کرد: دخدمت علامه عسکری بودم و به ایشان گفتم: ما مسلمان آیت الله حق شناس هستیم که ایشان گفت «نگو مسلمان بگو مؤمن دست ایشانم.» 

 

آیت الله جاودان در پایان توجه به علما و بزرگان شیعه را موجب تذکر و توجه به خدا عنوان کرد و گفت: علمای ربانی شیعه در عین شهرت عام ناشناخته­اند و درباره ایشان کم گفته شده است که این قبیل برنامه­ها موجب می­شود خوابی، بیدار و بیداری، هوشیار گردد و توبه و بازگشتی به دنبال داشته باشد./908/پ202/س

ارسال نظرات