۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۱۶۶۴۳
همزمان با سالروز شهادت امام صادق؛

بیش از 500 برنامه فرهنگی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ‌ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که حضرت امام جعفر صادق(ع) بیشترین نقش را در پویایی و رونق اسلام داشته اند، گفت: همزمان با سالروز شهادت این امام بزرگوار بیش از 500 برنامه فرهنگی و مذهبی در خراسان جنوبی اجرا می شود.
امام صادق ع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام مرتضی ابراهیم زاده،‌ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جلسه برنامه ریزی برای ایام صادقیه با بیان این که امام جعفر صادق(ع) بیشترین نقش را در اعتلا و پویایی فرهنگ اسلامی و تشییع داشته اند، ‌افزود: این امام فرزانه از فرصتی که در اختیار داشتند بیشترین استفاده را کرده و با تربیت شاگردان زیاد اسلام ناب محمدی را به مردم اقصی نقاط جهان عرضه کردند.

 

وی با بیان این که در زمان امام جعفر صادق(ع) بدعت های زیادی در دین ایجاد شده بود و اسلام با مسیحیت و آیین زرتشت التقاط پیدا کرده بود، ادامه داد: امام جعفر صادق(ع) دین اسلام را از بدعت ها پاک کرده و اسلام حقیقی را به مردم مدینه و سایر مسلمانان در بلاد اسلامی عرضه کردند و بسیاری از فریضه های دانشمندان زمان خود و قبل از خود را که با آیات قرآن و عقل بشری در تضاد مستقیم بود اصلاح و ویرایش کردند.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این که امام جعفر صادق(ع)‌ با تربیت نخبگان در زمینه علوم مختلف موجب اعتلای علمی و فرهنگی مسلمانان در زمان خود و پس از آن شده بودند، ابراز داشت: امروز بسیاری از اندیشمندان جهان این امام بزرگوار را به عنوان سرآمد علوم مختلف در جهان شناخته و دنیا به شاگردانی که ایشان تربیت کرده اند از جمله جابربن حیان مدیون است.

 

حجت الاسلام ابراهیم زاده با بیان این که امام جعفر صادق(ع) یکی از نخستین کسانی هستند که حوزه های علمیه و مراکز علم آموزی به شکل امروزی را ایجاد کردند، گفت: ایشان بیش از چهار هزار شاگرد داشتند که هر کدام از شاگردان ایشان در حوزه های مختلف علمی سرآمد دانشمندان روز گار خود بودند.

 

وی با بیان این که این امام بزرگوار در زمان خود دین و علم را به اوج پویایی خود رساندند، افزود:‌ متاسفانه با تمامی نقشی که ایشان در اعتلای علمی،‌ مذهبی و فرهنگی مسلمانان داشتند بسیاری از جوانان و نوجوانان با شخصیت برجسته این امام همام آشنا نبوده و سبک زندگی این امام بزرگوار در جامعه نیازمند معرفی است.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که مهم ترین رسالت متولیان فرهنگی و مدیران مدارس علمیه معرفی شخصیت امام جعفر صادق به مردم و علمای دیگر بلاد است، افزود: حوزه های علمیه و دانشگاه ها توسعه خود را مدیون فعالیت های  امام صادق(ع) هستند و ایشان بهترین الگو برای تربیت اخلاقی و علمی نسل فرهیخته و اندیشمند در داخل کشور و جهان اسلام هستند.


حجت الاسلام ابراهیم زاده ادامه داد: بسیاری از ابعاد علمی و دینی امام صادق برای مردم و حتی جامعه علمی و فرهیخته کشور ناشناخته است و در این زمینه باید پژوهش های موثری صورت گیرد که در خراسان جنوبی سعی شده با برگزاری همایش های علمی و پژوهشی در خصوص این امام بزرگوار تا حدی این مشکل برطرف شود.

 

وی با بیان این که برنامه های زیادی همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد، ادامه داد:‌  براساس برنامه های اعلام شده از سوی نهادهای اجرایی و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ها بیش از 500 برنامه فرهنگی در استان با محوریت هیأت های مذهبی و مساجد اجرا خواهد شد./968/پ202/ب4

ارسال نظرات