۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۱۶۷۹۰
رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

فتنه مذهبی بزرگ‌ترین ابزار جریان‌های تکفیری است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه گروه‌های تکفیری با استفاده از گفتمان طایفه‌ای و تحریک احساسات مذهبی در پی اهداف خود هستند، خاطرنشان کرد: فتنه مذهبی بزرگ‎ترین ابزار جریان‌های تکفیری و تروریستی در منطقه است.
سيد هاشم صفي الدين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین، رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسمی که امروز از سوی این حزب در منطقه انصار برگزار شد، با تاکید بر اینکه مقاومت اسلامی به مسؤولیت خود در قبال مبارزه با جریان‌های تندرو پایبند است، گفت: خوشبختانه مقاومت اسلامی با اتکا به خون شهدا و پایداری به اصول خود توانسته به بخشی از اهداف مورد نظر دست پیدا کند.

 

وی، حمایت از وحدت و یکپارچگی لبنان را یکی از دستاوردهای مهم حزب الله برشمرد و اظهار داشت: آنچه که حزب الله در خاک سوریه انجام داد سبب کم‌شدن تهدیدهای تروریستی برای ملت و دولت لبنان شد و جز مقاومت اسلامی هیچ گروهی حاضر به انجام چنین ریسک بزرگی نیست.

 

حجت الاسلام صفی الدین خاطرنشان کرد: ارتش لبنان توانست با اقدامات مناسب ماجرای عرسال را کنترل کرده و جلوی پیش روی گروه‌های تکفیری در خاک لبنان را بگیرد.

 

این عضو ارشد حزب الله با بیان اینکه گفتمان طایفه‎‌ای و تحریک احساسات مذهبی از سوی گروه‌های تکفیری بزرگترین خطر برای مسلمانان است، گفت: فتنه مذهبی بزرگ‌ترین ابزار جریان‌های تکفیری است که با اتکا به آن به قتل عام مردم بی‌گناه و تخریب شهرها و روستاها می‌پردازند. در مقابل این استراتژی، جهان اسلام باید با طراحی استراتژی مناسب به مقابله با آنان بپردازد.

 

وی افزود: بهترین استراتژی برای کشورهای منطقه، تقویت ارتش و دوری از گفتمان طایفه‌ای و مذهبی بین گروه‌های سیاسی و دینی است تا بدین وسیله با یکپارچگی ملی به مقابله با دشمنان بپردازند.

 

حجت الاسلام صفی الدین، تکرار تجربه موفق مقاومت اسلامی در مبارزه با رژیم صهیونیستی را تکرار شدنی خواند و گفت: مقاومت اسلامی با توجه به ایدئولوژی خود در مقابله با هرگونه اشغالگری و جنایتگری جلوی گروه‌های تکفیری خواهد ایستاد و همانگونه که صهیونیست‌ها را با شکست مواجه کرد، این گروه‌ها را نیز به زانو در می‌آورد./983/ب902/د

ارسال نظرات