۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۱۷۲۷۸
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

دولت به جای توجه به نتیجه مذاکرات به توانمندی و ظرفیت های داخلی تکیه کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که آمریکا گرگی است که تمایل دارد همیشه از خوی درندگی خود استفاده کند، گفت: تا زمانی که آمریکا بر خلق خوی حیوانی و منفعت طلبی های و سلطه جویی های خود تکیه دارد برگزاری نشست و مذاکره با آن کشور هم از دید اسلام و قرآن و هم از دید عقل و ولایت فقیه کار بیهوده ای است.
علي رضايي امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی خراسان جنوبی با بیان این که مذاکره با کشوری مانند آمریکا کار بیهوده ای است و سران این کشور هرگز دست از منفعت طلبی و استعمار جویی برنخواهد داشت، گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری، تذکرات و اتمام حجت با همه مدیران نظام به ویژه سران عالی رتبه قوه مجریه، وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده است و نشان می دهد که هرگز آمریکا به ملت ایران اجازه نخواهد داد از حقوق مسلم خود بهره مند شوند.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که ما با همه کشورها به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی رابطه داریم، افزود: علت این امر آن است که همگان می‌دانند اسرائیل فرزند نامشروع آمریکا است و هدف آمریکا از پایه گذاری این رژیم نابودی اسلام و روشن کردن آتش فتنه در قلب جهان اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که از نگاه رهبر معظم انقلاب، اسرائیل هیچ گونه جایگاهی در جهان ندارد، ادامه داد: اسرائیل مهم ترین عامل ایجاد گروه های تکفیری و بروز جنگ های داخلی و اختلافات مذهبی در جهان اسلام است.

وی با اشاره به این که آمریکا گرگی است که تمایل دارد همیشه از خوی درندگی خودش استفاده کند، گفت: تا زمانی که این خلق و خوی حیوانی در این دولت وجود داشته باشد برگزاری نشست و مذاکره با آن کشور هم از دید اسلام و آیات قرآن و هم از دید عقل و منطق و هم از دیدگاه جامع ولی فقیه کار بیهوده ای است و کسانی که با آمریکا وارد مذاکر می شوند باید بدانند که بصیرت شرط اول مذاکره با آمریکا است در غیر این صورت چیزی جز بردگی آمریکا و خواسته های آن نصیب شان نمی شود.

امام جمعه بیرجند با بیان این که نتیجه مذاکرات نمی تواند ملت ایران را از رسیدن به خواسته های مشروع شان دور کند، افزود: اگر مذاکرات نتیجه بخش باشد به سود ملت ایران است اما بررسی نتایج مذاکرات در یکسال گذشته نشان می دهد مذاکره با آمریکا کار بیهوده ای بود و نتیجه ای جز تحریم و توهین برای ملت ایران در برنداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی ادامه داد: از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به این نتیجه می‌رسیم که حتی مذاکره در همین موضوع خاص هم با آمریکا تاثیری نداشته و دولتمردان باید به جای توجه به نتیجه مذاکرات به توانمندهای داخل کشور تکیه کرده و از این توانمندهای برای شکوفایی اقتصاد و فرهنگ بهره گیرند.

وی با بیان این که ملت ایران از همان ابتدا استقلال، آزادی و شعار نه شرقی و نه غربی را الگوی خود در عرصه مبادلات جهانی قرار داده است، گفت: مذاکره با آمریکا در حالی که ظاهر نیست دست از خوی سلطه طلبی خود بردارد در تضاد مستقیم با استقلال ملت ایران و اسلام است و نتیجه خوبی برای ملت ایران به دنبال نخواهد داشت./968/پ202/ج

 

ارسال نظرات