۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۲۱۸۱۰۲
رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی تأکید کرد:

لزوم تغییر دیدگاه خانواده ها در خصوص ازدواج فرزندان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی لزوم تغییر دیدگاه خانواده ها در خصوص ازدواج فرزندان را متذکر شد و گفت: در صورتی که خانواده نیز توقعاتی در ازدواج فرزند داشته باشد، سن ازدواج دختران و پسران بالا می رود چرا که در کنار خواسته های خود باید خواسته های اعضای خانواده را نیز در حین ازدواج در نظر داشته باشند.
برزگر، رييس ستاد اقامه نماز آذربايجان غربي

علی برزگر، رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، رعایت نکردن احکام شرعی را از دلایل بالا رفتن سن ازدواج اعلام کرد و گفت: رعایت نکردن حلال و حرام و انتخاب دوست نامحرم برای خود و تامین نیاز هایی جنسی از این طریق، یکی از اساسی ترین عامل بالا رفتن سن ازدواج جوانان است.

  

وی افزود: جوانان از راه های نادرست محبتی که در زوجیت وجود دارد را تامین می کنند بدون اینکه مسؤولیتی را عهده دار شوند.

  

برزگر عدم مراجعه به احکام الهی را رواج بی بند و باری و فساد دانست و تصریح کرد: متأسفانه جوانان برخلاف احکام الهی با رابطه های دوستی به همه نیاز های عاطفی که دو زوج را سیراب می کند، می رسند و دیگر احساس نیاز به ازدواج نمی کنند.

  

وی اخلاق چشم هم چشمی و تجمل را یکی دیگر از عوامل دیر ازدواج کردن جوانان یاد کرد و گفت: بحث جهیزیه از طرف دختر و بحث مهریه از طرف پسر، باعث شده است که از نظر اخلاقی سبک زندگی بر اساس اخلاق دینی و اسلامی نباشد.

 

رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت دیدگاه خانواده، خاطرنشان کرد: دغدغه خانواده ها دغدغه دینداری و حفظ اعتقادات فرزندانشان نیست؛ وقتی دغدغه خانواده تربیت فرزند بر اساس مبانی دینی نباشد و علاوه بر فرزند خانواده نیز توقعاتی در ازدواج فرزند داشته باشد، سن ازدواج دختران و پسران بالا می رود چرا که در کنار خواسته های خود باید خواسته های اعضای خانواده را نیز در حین ازدواج در نظر داشته باشند.

 

برزگر تأکید کرد: دغدغه دینی در تربیت دینی است و ما باید سادگی و صمیمیت زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) را به عنوان الگوی اسلام برای جوانان خود بازگو کنیم و آن ها را به تشکیل زندگی ساده و باقناعت تشویق کنیم.

 

وی با بیان این که فرزندان خود را با الگو گیری از سیره و زندگی ائمه اطهار (ع) تربیت کنیم، تصریح کرد: اگر در خانواده تربیت دینی باشد و جوان ثواب قناعت و اجر آیین همسرداری را بداند، در سن پایین بدون داشتن توقعات افراطی ازدواج می کند.

 

تغییر سبک زندگی اسلامی به غربی از آسیب های تشکیل خانواده

 

رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی تصریح کرد: مشکل اساسی این است که ما پایه های دینی و سبک زندگی دینی خود را به سبک زندگی غربی تبدیل کردیم و نیاز هایی که در همسرداری زوجین است را از راه های انحرافی تامین می کنیم در حالی که خود غرب هم در این امر به بن بست رسیده است.

 

وی با بیان این که در دین اسلام تامین وسایل، تحصیل، شغل و ... مطرح نیست، خاطر نشان کرد: در دین اسلام گفته شده است که اگر کسی این توان را در خود احساس می کند که بتواند مسؤولیت فرد دیگر را به عنوان همسر بپذیرد می تواند با روزی حلال و قناعت زندگی ساده ای را شروع کنند.

 

برزگر گفت: خداوند متعال در کلام خود وعده داده است که هر کس با اعتماد بر من زندگی ساده ای را شروع کند رزق و روزی اش را افزایش می دهم.

 

وی با اشاره بر آیه « لتسکنوا » آرامش را فلسفه ازدواج خواند و افزود: اگر دیدگاه در زندگی دینی شود و بدانیم که هدف از زندگی آرامش است و باید تصمیم های خود را در آرامش بگیریم تا شیطان بر ما غلبه نکند.

 

رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی آرامش را تصمیم برای نسل صالح و تربیت نسل صالح را در رزق و روزی حلال دانست و اظهار داشت: تربیت نسل صالح با رزق و روزی حلال زمینه ساز حکومت امام زمان (عج) می شود.

 

عدم ازدیاد نسل بزرگترین تهدید بالا رفتن سن ازدواج

 

رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی عدم ازدیاد نسل را بزرگترین تهدید بالا رفتن سن ازدواج اعلام کرد و گفت: اگر تولید نسل نباشد و جامعه رو به پیری باشد دیگر نیازی به حمله نیست و دشمن بدون حمله پیروز است .

 

وی افزود: جامعه پیر از لحاظ دفاع در مقابل جنگ نرم و سرد و حتی از نظر اقتصادی که جزو برنامه دشمن است هیچ قدرتی ندارد.

 

برزگر با بیان این که جامعه ای پویا است که جمعیت عظیم آن را جوانان تشکیل می دهند، اظهار داشت: جامعه پویا و دارای قدرت باید دارای نیروی جوان باشد چرا که چرخه تولید، علم و فکر به دست قشر جوان است.

 

وی تصریح کرد: باید ازدواج آسان و تولید نسل بیشتر را فرهنگ سازی کنیم چرا که در غیر این صورت یک دهه دیگر کشور طوری باشد که بدون هیچگونه اقدامی خواسته دشمن تامین شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی جامعه پیر را جامعه مصرف گرا خواند و گفت: تولیدات از سوی جوانان است و اگر جامعه ای پیر باشد چون توان کار ندارند به جای تولید ذخایر را نیز استفاده می کنند و دشمن نیز به اهداف چندین ساله خود می رسد.

 

وی اضافه کرد: همه باید یکصدا در نماز جمعه ها، نماز جماعت ها، مدارس، دانشگاه ها به صورت علمی و منطقی جمع شویم و خطراتی که آینده اسلام را تهدید می کند را برای جوانان تبیین کنیم و امکانات لازم را در مقابل ازدواج آسان و تولید نسل فراهم کنیم.

 

برزگر در پایان گفت: کتابی به عنوان دو واحد درسی برای دانشجویان در خصوص تهدیدهای نسل آینده و عوارض دیر ازدواج کردن را طراحی کنند که تمامی دانشجویان موظف به گذراندن و فراگیری این کتاب باشند./1301/ت302/ب

ارسال نظرات