۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۲۳۰۰۸
مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان:

روحانیت در خط مقدم حراست از ارزش های دفاع مقدس است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نصیرایی گفت: مسؤولان برای حل مشکلات کنونی جامعه از فرهنگ دفاع مقدس الهام بگیرند چرا که در آن دوران، مشکلات ما در عرصه های مختلف به مراتب بیش از امروز بود و با تهدیدهای داخلی و خارجی بیشتری نیز مواجه بودیم اما با این وجود از این آزمون سربلند بیرون آمدیم.
حجت الاسلام نصيرايي مسؤول دفتر سياسي حوزه علميه خراسان

 حجت الاسلام مجید نصیرایی، مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص حراست از فرهنگ دفاع مقدس و ترویج آن، گفت: ایشان در بیانات خود، به راهبردهایی چون ثبت و انتقال تجارب دفاع مقدس عنایت ویژه دارند؛ بر این اساس، مفاهیم و فرهنگ دفاع مقدس می بایست با بهره گیری از شیوه های نوین، جذاب و مؤثر برای نسل جوان تبیین شود.

 

وی افزود: از سوی دیگر، مسؤولان نیز برای حل مشکلات کنونی جامعه باید از فرهنگ دفاع مقدس الهام بگیرند چرا که در آن دوران، مشکلات ما در عرصه های مختلف به مراتب بیش از امروز بود و با تهدیدهای داخلی و خارجی بیشتری نیز مواجه بودیم اما با این وجود از این آزمون سربلند بیرون آمدیم.

 

حجت الاسلام نصیرایی خطاب به مسؤولان تأکید کرد: برای رفع معضلات اساسی جامعه امروز که دو مقوله فرهنگ و اقتصاد است، نباید از فرهنگ دفاع مقدس غفلت کنیم.

 

وی تصریح کرد: دشمن به خوبی دریافته است که آنچه او را در عرصه نظامی و امنیتی ناکام گذارده، قدرت ایمان و اعتقادات مردم است که باعث حمایت آنان از نظام و ایستادگی در برابر دشمن شده است از این رو به منظور تزلزل پایه های نظام اسلامی، تمام توان خود را برای تضعیف عقاید مردم به کار بسته است.

 

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهمیت تقویت مؤلفه هایی که منجر به تقویت ایمان و اعتقادات مردم می شود، خاطرنشان کرد: نمی شود گفت مردم در این زمینه به خود واگذارده شوند زیرا مانند این است که بگوییم یک کودک آزاد باشد همه وسایل خطرناک را امتحان کند و خودش متوجه شود که قطعا او زمانی متوجه می شود که آسیب های جدی دیده است.

 

وی با بیان این که حکومت در تقویت ایمان و فرهنگ مردم وظیفه دارد، ادامه داد: همه اعم از مردم و دولت وظیفه دارند در عرصه فرهنگ، حضور جدی (اعم از سخت افزاری و نرم افزاری) داشته باشند.

 

روحانیت در خط مقدم حراست از ارزش های دفاع مقدس است

حجت الاسلام نصیرایی همچنین در خصوص جایگاه روحانیت در استحکام اصل مقاومت در برابر دشمن، اظهار کرد: زمانی که انسان با آگاهی از حقیقت هستی، خود را فراتر از عالم ماده ببیند می تواند به راحتی جان و داشته های خود را برای دین و ارزش ها فدا کند و این آگاهی که در اثر ایمان ایجاد می شود توسط حوزه و روحانیت به مردم منتقل شده و می شود.

 

وی اضافه کرد: روحانیت همان گونه که در ایجاد و تعمیق ارزش ها در قبل و بعد انقلاب نقش اصلی را ایفا کرده و در دوران دفاع مقدس نیز (با اهدای بیشترین شهید نسبت به سایر اقشار) در عمل ثابت کرد در انتقال و تقویت ارزش های انقلاب پیشگام است، در تقویت و استمرار این ارزش ها نیز باید در خط مقدم باشد.

 

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان درباره راهکارهای جلوگیری از ایجاد بدعت و انحراف در تاریخ دفاع مقدس، یادآور شد: به فرموده رهبر معظم انقلاب همه کسانی که در این عرصه نقش داشته اند ولو به میزانی ناچیز، باید خاطرات خود را ثبت و منتقل کنند زیرا زمانی که حقایق دفاع مقدس روشن باشد، زمینه تحریف کاهش می یابد./930/ت302/ب

ارسال نظرات