۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۲۳۱۶۱
رییس پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث:

دانشگاه‌ نیروهای متخصص در عرصه علوم دینی تربیت کند

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده علوم قرآن حدیث واحد پردیس تهران در شهرری گفت: دانشجویان تلاش کنند اسلام ناب را دریابند زیرا امروز اسلام نیاز به نیروهای مجهز در زمینه علوم دینی دارد.
قائمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی قائمی رییس پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث شهرری در مراسم آغاز سال تحصیلی 93-94 که پیش از ظهر امروز در تالار شیخ مفید دانشگاه قرآن و حدیث پردیس تهران برگزار شد، ضمن خیر مقدم به دانشجویان، گفت: همه شما دانشجویان را به درس خواندن برای خدا دعوت می‌کنم زیرا اگر برای خدا درس بخوانید می‌توانید به موفقیت‌های بزرگی دست یابید.

 

وی در ادامه با اشاره به بیانی از آیت‌الله مشکینی که همیشه در درس اخلاق خود طلاب را به درس خواندن برای خدا دعوت می‌کردند، بیان داشت: این‌که شما را در زمین آیت‌الله العظمی بخوانند مهم نیست بلکه مهم این است که شما در آسمان‌ها عظیم شمرده شوید و این امر با درس خواندن برای رضای خدا میسر می‌شود.

 

حجت‌الاسلام قائمی با اشاره به بیانات امام راحل در تحریرالوسیله عنوان کرد: امام راحل در کتاب تحریرالوسیله خود می‌فرمایند همیشه هجمه دشمن نظامی نیست هجمه و دشمنی دشمن گاهی در عرصه سیاسی، اقتصادی، سیاسی، اعتقادی و باورهای دینی ما است.

 

رییس پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث خطاب به دانشجویان اظهار کرد: امروز شما دانشجویان در عرصه دفاع از اعتقادات و ارزش های دینی توفیق سربازی یافته‌اید کسانی که توفیق حضور در مراکز نورانی را پیدا می‌کنند باید شکر آن نعمت را با استفاده درست کردن از آن به جا آورند.

 

وی افزود: شما دانشجویان به ویژه دانشجویان علوم قرآن و حدیث تلاش کنید اسلام ناب را دریابید زیرا امروز اسلام نیاز به نیروهای مجهز در زمینه علوم دینی دارد.

 

حجت الاسلام قائمی با اشاره به این مطلب که مجموعه دانشگاه هر سال پیشرفت کمی و کیفی داشته بیان داشت: دانشکده علوم حدیث پردیس تهران بخشی از دانشگاه علوم قرآن و حدیث در مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی به خاطر حسن نیت مسؤولان و مردم در راستای تربیت مبلغان علوم دینی تاسیس شده است.

 

وی افزود: دانشکده علوم قرآن حدیث واحد پردیس تهران در سال 93-94 حدود 150 نفر در مقطع کارشناسی و 100 نفر در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دانشجود داشته است.

 

رییس پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث در شهرری خاطرنشان کرد: امیدواریم دانشجویان پذیرفته شده از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را در راستای کسب علوم قرآنی و حدیثی داشته باشند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات