۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۲۵۲۳۲
آیت الله ممدوحی:

در احیای فرهنگ غدیر کم‌کاری کرده ایم

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تعدد مراکز فرهنگی و اسلامی، گفت: با این ظرفیت و بودجه‌ای داریم در مسأله غدیر آن گونه که شایسته است کاری انجام نداده‌اند.
آيت الله حسن ممدوحي آيت الله ممدوحي آيت الله ممدوحي

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که در زمینه احیای فرهنگ غدیر کم‌کاری شده است، اظهار داشت: ما نهادهای بسیار زیادی از جمله دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات، اوقاف و ارشاد داریم اما با وجود فعالیت‌های خوبی که انجام می‌دهند در مسأله غدیر آن گونه که باید کار نکرده‌اند.

وی افزود: باید از مس‍ؤولان امر پرسید که چه اقداماتی در راستای پیشبرد اهداف غدیر و امیرالمؤمنین(ع)انجام داده‌اند؟ اینها بودجه دارند و می‌توانند کار کنند اما در این زمینه فعالیت چشمگیری مشاهده نمی‌کنیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: متأسفانه ما با شعارها سرگرم هستیم و از واقعیت‌ها دور شده‌ایم؛ همواره شعار می دهیم اما از حقایق و ظرفیت‌های بالای خود استفاده نمی کنیم، این کوتاهی است؛ با شعار بسیاری از کارهای خود را پیش می‌بریم اما آنها را عملی نمی‌کنیم.

آیت الله ممدوحی با تأکید بر این که باید سعی کنیم در ترویج معارف ناب اسلامی دچار بی‌حالی و خمودی نباشیم، بیان کرد: خداوند سنگرهای گوناگونی را برای مجاهدت ما در نظر گرفته که بسیاری از آنها به واسطه نهج البلاغه مطرح شده‌است اما ما در این عرصه‌ها دست به کار نشده ایم.

وی نهج البلاغه را علمی‌ترین کتاب بعد از قرآن دانست و گفت:‌ در این کتاب بسیاری از حقایق والا و علمی بروز و ظهور پیدا کرده اما در زمینه استخراج و بهره‌برداری از آنها نیز کار کم شده است؛ باید کارهای فوق العاده‌ای در این زمینه انجام می‌شد تا ما آنچنان که باید می توانستیم معارف نهج البلاغه را در زندگی خود پیاده کنیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری عید غدیر را روز آزادی مطلق علم و ایمان خواند و خاطرنشان کرد: در حقیقت غدیر پرده‌برداری از چهره والا و ارزشمند امیرالمؤمنین(ع)و نقش ایشان در نظام تعلیم و تعلم است./928/ت302/ج

ارسال نظرات