۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۲۵۵۲۴
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده:

مصلحت اندیشی برخی از خواص حکومت اسلامی را از مسیر الهی خارج کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) مصلحت اندیشی برخی از خواص حکومت اسلامی را از مسیر الهی خارج کرد.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت‎و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک به مناسبت عید سعید غدیر، اظهارداشت: در این روزهای مبارک باید فلسفه غدیر را به درستی درک کرد.

وی زمان غیبت امام عصر(عج) را برای شیعیان بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: امیرمؤمنان(ع) سرچشمه معرفت دینی و الگوی عاشقان اهل بیت(ع) است.

تعیین امامت و ولایت تنها از جانب خداوند متعال است

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با بیان این که جشن شیعیان به سبب فلسفه الهی غدیر است، ابرازداشت: به اعتقاد شیعیان در روز غدیر امامت و رهبری از جانب خداوند انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به آیه «یا ایها الرسول، بلغ ما انزل الیک من ربک»، گفت: پیامبر اکرم(ص) ولایت علی بن ابی‎طالب(ع) را از جانب خداوند ابلاغ کرد.

وی در ادامه فلسفه غدیر را امامت ظاهری دانست و بیانداشت: هدف اصلی پیامبر(ص) از ابلاغ فرمان الهی در روز غدیر امامت و زمامداری مسلمانان بوده است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که بشر توانایی عزل و نصب در امامت را نخواهد داشت، تأکیدکرد: امامت و زعامت تنها از جانب خداوند تبارک و تعالی است.

مصلحت اندیشی برخی حکومت اسلامی را از مسیر الهی خارج کرد

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده تعداد کسانی که غدیر را نفی می‎کنند اندک دانست و اظهارداشت: گروهی از اهل سنت ولایت را دوستی امیرمؤمنان(ع) با پیامبر(ص) تفسیر کردهاند که با توجه به این آیه و دیگر روایات روشن می‎شود که هدف از به کار بردن کلمه ولی رهبری و زمامداری مسلمانان است.

وی در ادامه با بیان این که پس از وفات پیامبر(ص) با مصلحت اندیشی برخی از اشخاص حکومت اسلامی از مسیر الهی خارج شد، بیان‎داشت: در برخی از روایات امیرمؤمنان آمده است که می‎فرماید «آنچه که پیامبر(ص) به ارث گذاشته بود به غارت بردند و مانع انجام آن شدند».

امام جمعه موقت اهواز در پایان با اشاره به این که انحراف مسلمانان در مسأله نماز، روزه، حج و زکات نبوده است، گفت: انحراف مسلمانان از جایی نشأت گرفت که رهبری جامعه اسلامی را آن واگذار نکردند و افرادی به عنوان خلیفه و ولی مسلمانان برگزیده شدند که شایستگی نداشتند./9453/ت303/ب2

ارسال نظرات