۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۲۷۲۵۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

دشمن به دنبال بی اهمیت جلوه دادن انگیزه های دینی در جامعه ایرانی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز دشمنان با گسترش روز افزون شبکه های ماهواره ای به دنبال براندازی انقلاب و نظام اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: بی اهمیت جلوه دادن الگوها و انگیزه های اسلامی در بین خانواده های ایرانی، نوجوانان و جوانان از مهم ترین برنامه های شوم امروز نظام سلطه است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیر کل بانوان و خانواده استانداری و مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی استان با اشاره به نامگذاری 25 ذیحجه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور گفت: علت انتخاب این روز شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره الانسان که در خصوص خانواده و استحکام پایه‌های آن است، عنوان شده است.

 

وی بنای خانواده در اسلام را مهم دانست و گفت: در غرب توجهی به خانواده نمی شود به همین دلیل خانواده ها از هم می پاشند، در واقع نگاه غلط غرب به جایگاه خانواده موجب تزلزل در بنیان خانواده شده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: روابط و پیوندی را که میان مسلمانان در زمینه خانواده وجود دارد، در غرب پاشیده است و خود این نشانه این است که مسلمانان هنوز پایبند به این ارزشی را که شارع مقدس اسلام برای امر خانواده در نظر داشته است را دارند.

 

وی با بیان این که متأسفانه امروز مسائل مختلفی دست به دست هم داده اند تا نقش خانواده آن طور که شایسته است مورد توجه قرار نگیرد، افزود: متأسفانه امروز شاهد آن هستیم زن و مرد که مهم ترین رکن نظام مقدس خانواده به شمار مى روند کمتر به آن بها داده مى شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز دنیاى غرب به آفت تزلزل در بنیان خانواده مبتلا شده است، ادامه داد: متأسفانه آثار سوء آن با ورود سبک زندگی غربی به جوامع شرقی نیز رسوخ کرده است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که نظام خانواده، یک نهاد اساسى و محورى در جامعه و به عنوان هسته اولیه و براى سایر نهادهاى اجتماعى به شمار مى رود، تصریح کرد: رشد و شکوفایى این نظام محبوب و بى بدیل، مرهون شناخت و رعایت دقیق حقوق هریکى از اعضاى آن نسبت به یکدیگر است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این خانواده کانون آرامش است، افزود: خانواده بستر و مکانی است که برای رفع نیازمندی های حیاتی و عاطفی انسان بناشده است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که انسان تنها با بهره گیری از مفاهیم ارزشمند الهی به سرمنزل مقصود خواهد رسید، افزود: اگر در زندگی می خواهیم سعادتمند و متعالی شویم باید احکام نورانی اسلام ناب در شئون مختلف زندگی ما نهادینه شود.

 

وی با بیان این که در دین مبین اسلام روابط خانواده بر مؤدت و رحمت پایه گذاری شده و گرمی کانون خانواده مورد توجه عمیق اسلام قرار دارد، افزود: متأسفانه در برخی مواقع این جایگاه اثرگذار و ارزشمند خانواده مورد بی توجهی قرار می گیرد.

 

آیت الله طبرسی افزود: خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی، آسیب پذیرترین گروه در برابر آسیب‌های اجتماعی است و در صورت عدم پیشگیری و برخورد ناصحیح با مشکلات، جامعه دچار آسیب جبران ناپذیری می شود، سلامت و صلابت هر جامعه‌ای مرهون وجود خانواده‌های سالم، عفیف و با تقوا است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که خانواده یکی از ارکان مهم است که دین مبین اسلام به آن توجه و عنایت خاص داشته، گفت: حفظ این بنیاد از دستورات اکید ائمه اطهار (ع) بوده و مسؤولان نیز باید در این راستا تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز دشمنان با گسترش روز افزون شبکه های ماهواره ای به دنبال براندازی انقلاب و نظام اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: بی اهمیت جلوه دادن الگوها و انگیزه های اسلامی در بین خانواده های ایرانی، نوجوانان و جوانان از مهم ترین برنامه های شوم امروز نظام سلطه است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات