۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۲۷۵۰۹
مدیرکل اوقاف همدان:

بیش از هزار هیأت مذهبی استان میزبان عزاداران حسینی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: 45 مبلغ دینی از قم برای اقامه مجالس عزاداری در استان همدان اعزام شده اند و یک هزار و 200 هیأت مذهبی در استان همدان در مساجد، تکیه ها و بقاع متبرکه میزبان عزاداران حسینی هستند.
حجت الاسلام رضا حاجي زين العابديني مديرکل اوقاف و امورخيريه استان همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان امروز در جمع خبرنگاران گفت: ولایت پذیری مهمترین پیام عاشورا است، در آیین های عزاداری تنها موضوع عاشورا مطرح نیست بلکه دلایل قیام امام و آنچه که جوانان باید در این خصوص بدانند باید مورد توجه مداحان و روحانیان قرار گیرد.


وی افزود: باید الگوهای اسلامی را تا آنجا که ممکن است برای مردم تبیین کرد تا سبک زندگی حضرت اباعبدالله(ع) و فرهنگ حسینی و معیارهای زندگی عاشورایی در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی ترویج شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان تصریح کرد: ایثار، ایمان، بصیریت و توکل از جمله ویژگی های واقعه عاشورا است که باید برای نسل جوان تشریح شود، همگان باید در تمام عرصه های زندگی آن ها را الگو و سرمشق خویش قرار دهند.


حجت الاسلام حاجی زین العابدینی خاطرنشان کرد: اجتماع بزرگ عزاداران حسینی رأس ساعت 15 روز دوشنبه دوم  محرم برگزار می شود، سخنران این مراسم حجت الاسلام سید حسن فاضلیان امام جمعه موقت ملایر است.

 

وی ادامه داد: همزمان با سراسر کشور همایش «رهروان زینبی» ویژه بانوان نیز همزمان با دوازدهم محرم در 65 بقعه متبرکه استان همدان برگزار می شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان یادآور شد: 45 مبلغ دینی از قم برای اقامه مجالس عزاداری در استان همدان اعزام شده اند و یک هزار و 200 هیأت مذهبی در استان همدان در مساجد، تکیه ها و بقاع متبرکه میزبان عزاداران حسینی هستند./967/پ203/ب5

 

ارسال نظرات