۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۲۲۷۸۰۲
حجت‌الاسلام رفیعی:

ضربه‌ای که داعش به اسلام می‌زند از صهیونیسم بیشتر است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام رفیعی، عبادت بی‌روح را سبب جنایت‌های گروهک تروریستی داعش در قتل عام مسلمانان دانست و گفت: اگر رژیم صهیونیستی سال‌ها برای ضربه زدن به اسلام برنامه‌ریزی می‌کرد، همانند این تروریست‌ها نمی‌توانست به این دین مبین ضربه بزند.
حجت‌الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه در دومین شب از مراسم سوگواری حرم مطهر حضرت معصومه(س)، کربلا را مجموعه‌ای از اصول و فروع دین، مباحث اخلاقی، اعتقادی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: اردوگاه حسینی نمایشگاه توحید، معاد، امامت، نبوت و تبلیغ دین و مسائلی همانند نماز، زهد، تقوا، قرائت قرآن و دعا است.

 

وی افزود: فرد اگر به دعاها و خطبه‌هایی که در شب عاشورا از سوی امام حسین(ع) بیان شده توجه کند به توحید، حمد و ثنای الهی می‌رسد؛ تمام انبیای الهی نیز آمدند تا افراد را به خدا رسانده و از طاغوت دور کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که خروجی فقه، اصول و اعتقادات ما باید عبد خدا شدن افراد باشد، اظهار داشت: قرآن می‌فرماید «فردی که به خدا ایمان داشته باشد از نقص و رنج نمی‌هراسد»؛ همچنین در حدیث قدسی آمده «من به بنده خود دو ترس نمی‌دهم، یعنی اگر در این دنیا از من ترسید در قیامت نمی‌هراسد، ولی اگر در این دنیا از من نترسید در قیامت گرفتار ترس می‌شود».

 

وی ادامه داد: مجالس عزادار‌ی باید بر ایمان افراد افزوده و آن را قوی کند، انسان باید به گونه‌ای عزاداری کند که پس از دهه محرم در وجود خود شست‌وشو ببیند، عمده‌ترین اثر عزاداری رسیدن فرد به پاکی وجود است.

 

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به این‌که تمام کارها و امور در دست خدا بوده و اگر بخواهد فرد را به همه جا می‌رساند، عنوان کرد: تمام عزت، قوت و تدبیرها برای خدا است؛ در طول تاریخ بسیاری تلاش کردند که بر سر انبیا و اولیای الهی بلا بیاورند ولی با این وجود خودشان گرفتار این مصیبت‌ها شدند.

 

وی یادآور شد: برای نمونه غربی‌ها بسیاری تلاش کردند که افرادی همانند صدام و القاعده را مخالف سر سخت اسلام قرار داده و از آنها نهایت استفاده را داشته باشند، ولی با این وجود در پایان این افراد بلای جان خودشان شدند.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رغبت بیش از حد یاران و اصحاب امام حسین(ع) برای دفاع از امام(ع) اظهار داشت: این گونه کارها نشان از علاقه شدید افراد به ولی خدا است.

 

وی یادآور شد: علاقه اصحاب سیدالشهدا(ع) به مرگ تجلی توحید و خدا باوری بوده است؛ در روایت آمده است «به هر میزان معرفت فرد به خدا بیشتر باشد رغبت او برای ملاقات او نیز بیشتر می‌شود»؛ عزادار امام حسین(ع) هر شبی که جلوتر می‌رود باید خدا باورتر بوده و رغبت او به خدا بیشتر شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به جنایات گروهک‌های تروریستی همانند داعش، عبادت بی روح را عامل گرفتار این افراد در کشتار و قتل عام مسلمانان دانست و گفت: افرادی که امروز به نام دین مسلمانان را قتل عام می‌کنند، خدا و قرآن را در ظاهر قبول دارند، ولی چون عبادتشان بی روح است گرفتار این همه جنایت شده‌اند.

 

وی تأکید کرد: اگر رژیم صهیونیستی سال‌ها برای ضربه زدن به اسلام برنامه ریزی می‌کرد، شاید همانند این تروریست‌ها نمی‌توانست به اسلام ضربه بزند؛ کاملا مشخص است که از این تروریست‌ها دشمنان حمایت و پشتیبانی می‌کنند، وگرنه این همه تجهیزات را از کجا می‌آورند.

 

حجت‌الاسلام رفیعی هدف گروهک تروریستی داعش را خشن نشان دادن چهره اسلام خواند و اظهار داشت: این‌ افراد اسلام خشن را در برابر اسلام مهربان و رئوف ترویج می‌کنند، معلوم است که پشت صحنه دشمنان هستند؛ تمام فعالیتهای این‌ها تخریب چهره اسلام واقعی و حقیقی است.

 

وی افزود: بیش از 60 درصد این نیروها در عربستان هستند که در عرفات نیز خود را نشان داده و پرچم علم می‌کنند، مگر می‌شود یک گروهک تروریستی بدون برنامه وارد مکه و عرفه شده و در آنجا نیز خود را نشان دهند./993/پ202/ی

ارسال نظرات