۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۲۷۹۳۳

تجمع اعتراض آمیز طلاب حوزه علمیه بابل در محکومیت حکم اعدام شیخ نمر

خبرگزاری رسا ـ تجمع اعتراض آمیز طلاب حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) در محکومیت صدور حکم اعدام برای شیخ نمر برگزار شد.
تجمع طلاب حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، مدیریت، اساتید، طلاب و کارکنان مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل امروز در تجمعی اعتراض آمیز حکم اعدام آیت الله شیخ نمر روحانی برجسته شیعه عربستان را محکوم کردند.

 

حجت الاسلام یونس حبیبی، مدیر مدرسه امام حسن مجتبی(ع) در این اجتماع با بیان این که حکم اعدام آیت الله النمر از نظر ما محکوم است، تصریح کرد: در تاریخ بشریت افرادی آمدند که با الهام گیری از شریعت الهی و کتب آسمانی، در صدد دفاع از حق و حقیقت برآمدند و پیامبران و امامان در رأس این مبارزه قرار دارند.

 

وی افزود: امام حسین(ع) که این روزها در ماه عزای مظلومیت آن حضرت هستیم مصداق بارز آیه شریفه  قرآن است که کسانی که جان خود را در قبال رضای الهی تقدیم می کنند.

 

این استاد حوزه علمیه بابل، امام حسین(ع) را الگوی آزادیخواهان و مدافعان از حقانیت قرآن و احیای شریعت نبوی بیان کرد و گفت: حضرت سیدالشهدا به همراه اهل بیت پیامبر برای جلب رضایت الهی این همه رنج ها را متحمل شد و این درس بزرگی برای بشریت است.

 

وی آیت الله النمر را شاگرد مکتب اهل بیت(ع) و فریاد ظلم و ستم حکومت سعودی علیه شیعیان عربستان و بحرین عنوان و خاطرنشان کرد: کشور عربستان با کمال تأسف با اینکه مهد نزول وحی الهی و قبر مطهر نبی مکرم اسلام(ص) در آن کشور است اما نظام حکومتی آن کشور اجازه  فریاد حق خواهی را نمی دهد.

 

حجت الاسلام حبیبی با بیان این که حکومت سعودی از سوی غرب بنیان گذاری شده است، گفت: حکومت سعودی که داعیه دار شریعت و ستنت نبوی است برگرفته از نظام غرب و در برخی موارد نقطه مقابل احکام الهی و شریعت ناب محمدی(ص) است.

 

وی افزود: حکومت سعودی مهد رشد، گسترش و حمایت همه جانبه عوامل تروریستی مثل داعش قرار گرفته است و در حال حاضر هم که مشاهده می کنیم حکم اعدام روحانی مبارز و آزادیخواه یعنی شیخ نمر باقر النمر را صادر می کند.

 

فرمانده پایگاه بسیج طلاب امام حسن مجتبی با بیان این مطلب که حکم اعدام آیت الله النمر با دموکراسی اسلامی و نظام حاکم بر حقوق بشر منافات دارد، خاطرنشان کرد: روحانیان و طلاب مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) ضمن محکومیت حکم اعدام شیخ النمر از حوزه های علمیه می خواهد که محکومیت خود نسبت به این حکم واهی دادگاه عربستان را ابراز کنند.

 

 وی با درخواست از دستگاه دیپلماسی در خصوص تلاش برای جلوگیری از اجرای این حکم ظلمانه گفت: از وزارت امور خارجه  می خواهیم که از راه های  دیپلماتیک مناسب انزار کشور و مردم ایران را به گوش مقامات سعودی برساند و در حل این مسأله و آزادی این روحانی مبارز در عرصه بین المللی تلاش کنند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات