۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۲۸۱۱۶
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد:

نمایشگاه مطبوعات از 17 تا 22 آبان برگزار می‌شود/ آزادی مسؤولانه شعار نمایشگاه مطبوعات سال جاری است

خبرگزاری رسا ـ معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیستمین نمایشگاه مطبوعات از 17 تا 22 آبان سال جاری توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت شورای هماهنگی تکشل‌های مدیریتی مطبوعات کشور در مصلای امام خمینی تهران تشکیل می‌شود و شعار نمایشگاه سال جاری آزادی مسؤولانه عنوان شده است.
انارکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد در نشست خبری بیستمین نمایشگاه مطبوعات که پیش از ظهر امروز در سالن کنفرانس ساختمان معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: بیستمین نمایشگاه مطبوعات از 17 تا 22 آبان سال جاری توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت شورای هماهنگی تکشل‌های مدیریتی مطبوعات کشوردر مصلای امام خمینی تهران تشکیل می‌شود.

 

وی افزود: با تدابیری که امسال اندیشده شد پیش ثبت‌نامی توسط کمیته‌های مربوطه درراستای برآورد موضوعات رسانه‌ها در نمایشگاه و متراژهای درخواستی، تامین ملزومات و امکانات نمایشگاه، تدارکات و خطوط مخابراتی و اینترنتی مورد نیاز برنامه‌ریزی شده است.

 

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد عنوان کرد: متقاضیان اصلی ثبت نام کننده از روزنامه‌ها 38 عنوان، خبرگزاری‌ها 20 عنوان، رسانه آموزش تخصصی 116 عنوان، تشکل‌های مطبوعاتی 4 عنوان، نشریات سیاسی و اقتصادی 63 عنوان، خانواده 77 عنوان، نشریان غیر فارسی زبان 8 عنوان، تک رسانه فرهنگی 40 عنوان، کودک و نوجوان 10 عنوان و نشریات استانی 67 عنوان ثبت نام داشتیم.

 

انتظامی با اشاره به این مطلب که در سال جاری دو بخش رسانه‌های مرتبط با دین و اندیشه اضافه شده است، اظهار داشت: ثبت نام قطعی از امروز شروع شده است و با تدابیر صورت گرفته ثبت نام کنندگان به صورت الکترونیک مکان غرفه و متراژ درخواستی  را انتخاب می‌کنند.

 

وی افزود: رسانه‎‌ها بر حسب مطلوبیت رسانه‌ای که دارند می‌توانند محل غرفه خود را انتخاب کنند، در سال جاری غیر از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها همه عناوین بیشتر موضوعی است.

 

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی  وزارت ارشاد با اشاره به اقدامات شورای سیاستگذاری ابراز کرد: بسیاری از برنامه‌های نمایشگاه با کمک مسؤولان ارشد شورای سیاستگذاری نمایشگاه تهیه شده است و شعار نمایشگاه سال جاری آزادی مسؤولانه عنوان شده است.

 

در نمایشگاه سال جاری نشریات دین و اندیشه حضور خواهند داشت

 

وی افزود: در نمایشگاه سال جاری افزون بر نشریات غیرفارسی که در تهران دفتر دارند حضور رسانه‌های خارجی را با هدف ایجاد تعامل بیشتر خواهیم داشت، در سال جاری 22 عنوان نشریات دین و اندیشه با متراژ 500 که محل غرفه آنها در کنار محراب قرار دارد حضور خواهند داشت.

 

انتظامی یادآور شد: در این مرحله از ثبت نام وجهی دریافت نمی‌شود ولی تعرفه واگذاری غرفه‌ها در سایت برای اطاع متقاضیان درج شده است و در مرحله ثبت نام قطعی، متقاضیان متراژ و محل غرفه را از طریق سایت نمایشگاه روی نقشه مشخص و بصورت برخط، هزینه واگذاری را پرداخت خواهند کرد.

 

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی رویدادها و برنامه‌های جنبی نمایشگاه از طریق سایت نمایشگاه مطبوعات به  نشانی اینترنتی perssexpo.ir انجام می پذیرد، و شماره تلفن های 9-88723227 مربوط به دبیرخانه نمایشگاه برای پاسخگویی سؤوالات احتمالی متقاضیان شرکت در نمایشگاه است./807/پ202/ب4

ارسال نظرات