۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۲۸۱۳۰
نماینده مؤسسه علوم قرآنی ترکیه:

خیمه های عزا در تمام شهرهای ترکیه بر پا شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مؤسسه علوم قرآنی یس در ترکیه گفت: خیمه های عزا در تمام شهرهای ترکیه بر پا شده و همه مردم اعم از شیعه و سنی و دیگر اقشار در مراسم های عزاداری و سینه زنی امام حسین (ع) شرکت می‌کنند.
امام حسين(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سردار آرات، نماینده موسسه علوم قرآنی یس در ترکیه امروز در همایش نقش نهضت عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران را سرزمین امام زمان(عج) خواند و اظهار کرد: اینجا سرزمین امام زمان(عج) و خوبان جهان است که با هدایت و رهبری امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و عامل بیداری اسلامی در جهان شد.

 

وی عاشورا را متعلق به مردم کل دنیا دانست و ادامه داد: حرکت‌های اسلامی عاشورا یی نه برای شیعه و سنی بلکه برای تمام انسان‌ها است.

 

سردار آرات بیداری اسلامی را متأثر از انقلاب اسلامی ایران دانست و تأکید کرد: جهان اسلام باید این انقلاب را الگوی خود قرار دهد و همپای نظام اسلامی ایران در جهان حرکت کند.

 

نماینده مؤسسه علوم قرآنی یس در ترکیه شیاطین و دشمنان اسلام امروز با توطئه های تفرقه افکنی بین مسلمانان می خواهند مسلمانان را به جان هم انداخته و آنها را با دست خودشان از بین ببرند.

 

وی به آیین ایام سوگواری امام حسین(ع) در ترکیه اشاره کرد و اظهار داشت: با فرا رسیدن ایام محرم بر سردرب منازل علم سیاهی به عنوان اعلان عزا نصب می شود و همچنین مراسم عزاداری و سخنرانی در رابطه با فلسفه قیام عاشورا و تبیین درس های این نهضت بزرگ تاریخی برگزار می شود.

 

نماینده مؤسسه علوم قرآنی یس در ترکیه همه  مردم ترکیه را عزادار امام حسین (ع) این بزرگ مرد راه آزادی دانست و افزود: خیمه های عزا در تمام شهرهای ترکیه بر پا شده و همه مردم اعم از شیعه و سنی و دیگر اقشار در مراسم های عزاداری و سینه زنی امام حسین (ع) شرکت می‌کنند.

 

همچنین محمد حضرت پور، شهردار ارومیه، در سخنانی با بیان این‌که ارتباط نزدیک کشورهای اسلامی همسایه با یکدیگر در تقویت بیداری اسلامی نقش مهمی دارد، گفت: دشمنان با تمام توان برای تفرقه میان مسلمانان تلاش می کنند، این درحالی است که آزادمرد جهان، امام حسین (ع) قیام کردند تا مسلمانان در کنار یکدیگر مانده و متحد باشند.
 
حضرت پور مسلمانان را به هوشیاری در برابر نقشه های شوم دشمنان دعوت کرد و گفت: متأسفانه با توطئه دشمنان امروز در کشورهای اسلامی شاهد کشته شدن مسلمانان به دست یکدیگر هستیم.
 
شهردار ارومیه تصریح کرد: تجزیه کشورهای اسلامی منطقه از جمله ایران، عربستان و عراق را به کشورهای کوچک و تضعیف قدرت آنها برای چپاول هرچه بیشتر ذخایر نفتی یکی از اهداف دشمن از ا امن کردن منطقه خاورمیانه و ایجاد تفرقه بین مسلمانان است.
 
وی تأمین امنیت اسرائیل در بلند مدت را از دیگر اهداف دشمنان در ایجاد نا امنی های منطقه و تضعیف کشورها دانست و با بیان این‌که استکبار جهانی به دنبال تضعیف جهان اسلام است، گفت: با توجه به حمایت جمهوری اسلامی ایران از بیداری اسلامی، دشمنان سعی می کنند با مطرح کردن ارادت شیعه به امام حسین (ع) بین مذاهب اسلامی تفرقه افکنی کرده و آنها را از بیداری اسلامی دور کنند.
 
شهردار ارومیه با اشاره به جنایت های گروه های تکفیری که با حمایت استکبار جهانی به وجود آمده است، گفت: انجام جنایت های ضد دینی و ضد انسانی در مقابل دوربین همه علیه اسلام است و می خواهند از گسترش اسلام در جهان جلوگیری کنند.
 
وی با بیان این‌که امام حسین (ع) فقط متعلق به شیعه نیست چراکه این آزاد مرد تاریخ به خاطر امر به معروف و نهی از منکر و احیای سنت پیامبر اکرم (ص) قیام کرد، تصریح کرد: اگر امام حسین (ع) نبودند اسلام از بسیاری از مسائل فاصله می گرفت و دستورات دینی به درستی عملی نمی شد. 
  

گفتنی است، گروه 150 نفره دوستداران حسینی از ترکیه در مدت اقامت خود در ایران اسلامی علاوه بر شرکت در مراسم عزاداری حضرت امام حسین (ع)، برای زیارت بارگاه مطهر حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به شهرهای مشهد و قم اعزام می شوند./936/پ202/ب3

ارسال نظرات