۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۲۸۱۴۲
مسؤول تربیت و آموزش سپاه شهرضا مطرح کرد:

لزوم توجه به شاخصه های تربیت حسینی در جامعه

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تربیت و آموزش سپاه شهرضا گفت: توجه به شاخصه هاتی تربیت حسینی یکی از بهترین الگوهای تربیتی فرزندان را در اختیار والدین قرار می دهد.
تربيت فرزندان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام اسماعیل کارگر مسؤول تربیت و آموزش سپاه شهرضا امروز در مراسم عزاداری که در مسجد سید الشهدای شهرضا برگزار شد محیط تربیتی و ابعاد شخصیتی را دو جنبه مهم تربیتی امام حسین(ع) برشمرد و گفت: محیط رشد کوددکان و بسترهای اجتماعی پرورش آنها تأثیر مستقیمی در آینده شخصیتی و موقعیت اجتماعی آنها خواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: تربیت صحیح با غلط هرگز به صورت اتفاقی انجام نمی شود بلکه این والدین هستند که با نحوه عملکرد خود زمینه تغییرات شخصیتی آینده فرزندان خود را فراهم می کنند.

مسؤول تربیت و آموزش سپاه شهرضا بیان کرد: به عقیده کارشناسان امروزه بیش از 50 درصد از کودکان در معرض صحنه های غیر اخلاقی و مستهجن قرار دارند در حالی که این رقم طی چند سال گذشته در حدود 10درصد بوده است.

حجت الاسلام کارگر گفت: یکی از معضلات امروزی جامعه ما کاهش سن بلوغ پسران به زیر 10 سال و دختران به زیر 8 سال است.

وی تصریح کرد: علی رغم تمامی این معضلات برخی از والدین نسبت به جنبه های تربیتی فرزندان خود بی توجه هستند و با ورود لجام گسیخته تکنولوژی های مدرن به منازل و عدم نظارت بر نحوه کاربری آنها فرزندان خود را در معرض خطرات بزرگ اجتماعی و اخلاقی قرار می دهند.

مسؤول تربیت و آموزش سپاه شهرضا در ادامه افزود: جامعه ما در آینده به دختران و پسران مدیر و متعهد نیاز دارد اما غفلت خانواده ها و اجتماع از مسأله تربیت سبب انحراف بخشی از این سرماه اجتماعی خواهد شد.

حجت الاسلام کارگر عدم تبیین مفاهیم اساسی زندگی در محیط های خانوادگی را از جمله معضلات تربیتی جامعه برشمرد و اظهار کرد: عدم آشنایی فرزندان ما با مفاهیمی چون قناعت و کار و مشارکت جمعی در انجام امور زمینه انحرافات اخلاقی و شخصیتی را در آینده افراد فراهم می کند در حالی که تمامی این مفاهیم در خانواده های سنتی به فرزندان آموزش داده می شد./939/پ202/ب

ارسال نظرات