۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۲۹۷۹۱
آیت الله کعبی:

حفظ حجاب و عفاف همراهی عملی با سیدالشهدا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجاب و عفاف را از احکام قطعی دین و موجب رضایت سیدالشهدا(ع) خواند و گفت: گریه برای اباعبدالله(ع) ابراز موافقت قلبی با نهضت عاشورا و رعایت حجاب و عفاف از سوی بانوان نیز اقدامی عملی در راستای حفظ دستاورهای شهدا و اسرای کربلا است.
آيت الله کعبي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز حجاب ریحانه النبی(س)، آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در فرهنگ عاشورا اظهار داشت: اگر شعار «یاحسین» از عمق قلب و جان برخیزید روح انسان را با حق پیوند می‌دهد؛ دل‌ انسان را شست وشو کرده و زمینه عمل به باورها و ارزش‌های اسلامی را فراهم می‌کند.



عضو هیات علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با توجه به عشق و ارادت بانوان به حضرت زینب(س) افزود: بانوانی که پیرو مکتب حسین بن علی(ع) هستند و زنانی که دوست دارند با زینب کبری(س)، رباب(س)، و الگوهای کربلا همراهی کنند باید پیش نیازهای عضویت در مکتب امام حسین(ع) را رعایت کنند.



نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، عمل کردن به احکام شرعی را جزئی از هویت حسینی عنوان کرد و گفت: انسان در صورتی حسینی است و عشق واقعی به مکتب سیدالشهدا(ع) دارد که به ارزش‌های دینی پایبند باشد؛ به احکام اسلامی عمل کند زیرا محبت قلبی امام حسین(ع) با عمل به دستورات ایشان کامل می‌شود.


وی حجاب و عفاف را از احکام قطعی دین خواند و تأکید کرد: حجاب و پوشش در جامعه باعث حفاظت از ارزش‌های اسلامی و موجب ترک گناه است و بانوانی که حجاب و عفاف خویش را رعایت می‌کنند به ایثار و فداکاری شهدای کربلا و دستاوردهای اسیران نهضت عاشورا ارج می‌نهند.



آیت الله کعبی، گریه برای امام حسین(ع) را موافقت قلبی با ایشان دانست و تصریح کرد: چهره‌ای که با گریه کردن برای امام حسین(ع) آراسته شده است باید بر پایه عشق به ایشان نیز نورانی بماند و به ظلمت و تاریکی گناه تاریک نشود بنابراین بایستی شئونات شرع مقدس به‌ویژه در این ایام بیشتر رعایت شود.



وی در ادامه یکی از اهداف قیام سیدالشهدا(ع) را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: حجاب و عفاف نتیجه امر به معروف و نهی از منکر است؛ مردم و مسؤولان نباید اجازه دهند منکرات به امر عادی در جامعه تبدیل شود و قبح و زشتی گناه از بین برود.



نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، محرم و صفر را فرصت مناسبی برای تبلیغ و ترویج ارزش‌های دینی دانست و بیان داشت: برای تحقق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باید عزم ملی به وجود آید و با تدوین برنامه‌ای جامع از پشتوانه و حمایت مردمی نیز استفاده شود و در نهایت بستر سازی مناسب برای اجرای برنامه‌های ارزشی در فضای محرم صورت گیرد.



این استاد برجسته حوزه و دانشگاه با اشاره به جنبه اجتماعی حجاب و عفاف افزود: رعایت حجاب و عفاف در جامعه عزم و اراده جمعی و همگانی را می طلبد که آحاد مردم، نخبگان، فرزانگان و مسؤولان برای جلوگیری از منکرات و تبدیل نشدن آنها به رویه عادی در جامعه باید اقدامات جدی انجام دهند./908/د102/ف

ارسال نظرات