۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۳۰۷۷۵
دادستان تهران:

ایجاد سامانه‌ جرائم اقتصادی بسیار مفید خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ دادستان عمومی و انقلاب تهران ایجاد سامانه‌ جرائم اقتصادی قوه قضائیه در یافتن متهمان را بسیار مفید ارزیابی کرد.
همايش دادستانهاي مراکز استان‌ها


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران امروز در گردهمایی دادستان‌های کل کشور در تبریز به تشریح وظایف و رسالت‌های خطیر دادستان استان‌ها پرداخت و اظهار داشت: کشف جرم یکی از مهم‌ترین مسؤولیت‌های دادستانی است که متأسفانه اگر پلیس گزارش جرم نکند کار دادستان ابتر خواهد ماند.


وی حمایت از حقوق عمومی را وظیفه بعدی دادستان‌ها عنوان کرد و گفت: یک سری از جرائم باید در سرلوحه کاری دادستان‌ها قرار گیرد که تأمین امنیت اجتماعی و بهداشت عمومی از جمله آنهاست و جرائمی مثل شرارت، اعمال منافی عفت، کودک آزاری و .. ایجاب می‌کند در مقام تعقیب عمومی دادستان مورد توجه قرار گیرند.


دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به این‌که در مراکز استان‌ها شئونات نظارتی گسترده‌ای برای دادستان تعریف شده؛ اما کمتر عمل می‌شود، افزود: بر‌اساس ماده 27 دادستان‌های مرکز استان باید بر شهرستان‌ها نظارت کنند، قانونگذار از نفع نظارت استفاده کرده تا از تقابل ریاست ممانعت شود.


جعفری دولت‌آبادی بر بحث نظارت بر ضابطان، موثق بودن گزارشات و بازدید از اماکن انتظامی و حضور نماینده‌های
دادستانی در بازرسی‌ها از منزل و اماکن تاکید کرد و گفت: نظارت بر دادگاه‌ها بخش دیگری از وظایف دادستان‌هاست که لازم است نمایندگان دادستان گزارش کتبی از شیوه دادرسی، زمان دادرسی، اظهارات شاکی و متهم ارائه دهند.


دادستان عمومی و انقلاب تهران در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد سامانه‌ جرائم اقتصادی قوه قضائیه در یافتن متهمان را بسیار مفید ارزیابی کرد و افزود: امروز بانک‌ها بستر بسیاری از جرائم شده اند که باید این بستر را برای انعقاد جرم محدود کنیم.


حجت‌الاسلام‌ مالک اژدر شریفی، رییس دادگستری آذربایجان‌شرقی با اشاره به این جمله امام حسین(ع) که فرمودند؛ احتیاج مردم از نعمت‌های الهی به شماست. اظهار داشت: دادستان‌ها باید قدر نعمت خدمت به مردم را دانسته و خالصانه برای حل مشکلات خلق الله تلاش کنند.


وی با اشاره به این‌که شیرازه حفظ امنیت کشور به دست دادستان است، گفت: دادستان‌ها باید برای تنظیم روابط مقامات اجرایی و امنیتی و حفظ احترام متقابل آنها تلاش کند و در درون دستگاه نیز هماهنگی مطلوبی با ریاست دادگستری داشته باشد تا موجب انسجام و ساماندهی امور شود و فرصت‌طلبان فرصت ایجاد اختلاف و سوء استفاده نداشته باشند.


رییس دادگستری آذربایجان شرقی امنیت را مسأله‌ای بسیار مهم و اساسی دانست و افزود: حافظان امنیت همه ارگان‌های دولتی و سازمان‌هایی است که مقرراتی دارند و برای حفظ نظم انجام وظیفه می‌کنند، تکیه همه این نهادها، قوه قضائیه است، در واقع قوه قضائیه در عین حال که خود حافظ امنیت است حامی مجریان امنیت نیز است./935/پ202/ب3

ارسال نظرات