۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۲۳۰۷۷۷

مجلس بزرگداشت شیخ عباس حجتی در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین عباس حجتی ابردهی به پاس یک عمر تبلیغ مجاهدانه و مخلصانه مبلغ ربانی، عصر امروز در مسجدالعلی مشهد برگزار شد.
شيخ عباس حجتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین عباس حجتی ابردهی به پاس یک عمر تبلیغ مجاهدانه و مخلصانه مبلغ ربانی، عصر امروز در مسجدالعلی مشهد برگزار شد.

 

همچنین فرزند آن عالم ربانی، حجت الاسلام محمد حجتیان، با تقدیر از بانیان مراسم که به همت قرارگاه فرهنگی ولی امر برگزار شده بود، گفت: سخن گفتن از تمامی ابعاد زندگی این مرحوم کار بسیار سختی است و اگر بنا باشد در خصوص این بزرگوار صحبت شود، چند مقطع از زندگی‌شان را باید در نظر داشته باشیم.

 

وی با اشاره به دوران تحصیل پدر بزرگوار خود تصریح کرد: این دوران از دوران خاص زندگی این بزرگوار بود از جمله شکل وارد شدن به مقاطع تحصیلی، فراگیری دروس، و تدریس و منبر رفتن در همان زمان که حرف هایی زیاد برای بحث وجود دارد.

 

حجت الاسلام حجتیان گفت: آن عالم ربانی شیفته کار تبلیغ و دغدغه فرهنگی به روستایی مهاجرت بوده است، چنانکه در روستاهای مشهد برای کارهای تبلیغی، عمرانی، مشاوره و تغییر کدخدا می پردازد بنابراین بایستی منبرها، نمازها، توسلات، کارهای عمرانی که این بزرگوار در آن جا انجام داده اند، مورد توجه قرار گیرد.

 

این کارشناس مذهبی تحول فکری این بزرگوار در سال های 48 و 49 را از مباحث قابل تأمل در زندگی آن عالم عنوان کرد و افزود: با سفر به خانه خدا و عتبات عالیات در این سال ها با اندیشه های امام همراه شد و انقلاب فکری در وجود این عالم ربانی به وجود آمد و به تقلید از امام پرداخت و با تحمل مصائب بسیار رساله امام خمینی را با خود به ایران آورد و به مبارزات انقلابی پرداخت.

 

وی با اشاره به حاکمیت جو سنگین حاکم بر مشهد در آن دوران گفت: عده ای با وجود وجهه مناسب میان علما و کسبه و متدینین بازار وقتی با اندیشه های جدیدش روبرو شدند، در برابر این بزرگوار ایستادند حتی از محافل آنها طرد شدند، اما با فعالیت های بسیار بر متینین مشهد تاثیر گذاشت.

 

حجت الاسلام حجتیان، با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که می فرماید؛ «شیخ عباس حجتی در کار انقلاب خدمتی کردند که خود نیز از آثار آن آگاهی ندارد» تصریح کرد: باید به این جنبه های زندگی این بزرگوار پرداخته شود تا الگویی برای طلبه ها، مدرسین، حوزه ها و منبری ها باشد.

 

وی، بعد معنوی زندگی پدرش را از مباحث مهم زندگی این بزرگوار بیان کرد و افزود: روحیه دعا و توسل به درگاه باری تعالی از ویژگی خاص ایشان بود و گاهی کلاس درس را به یک محفل روزه تبدیل می کردند.

 

 

حجت الاسلام ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم از شیخ عباس حجتی با عنوان روضه خوان اباعبدالله یاد کرد و گفت: یکی از ویژگی های این بزرگوار این بود که در هنگام روضه خواندن در بند تعلقات نبود و با تمام معنا و وجود به حرف هایش معتقد بود و باور داشت، بنابراین تأثیر کلام و روضه هایش بی نظیر بود.

 

وی، از ویژگی دیگر این عالم فرزانه را بی‌تکلف و بی‌ریا بودن ذکر کرد و خاطرنشان کرد: هیچ چیزی بدتر از کبر و غرور نیست و هیچ چیزی بهتر از تواضع و فروتنی یافت نمی شود و این بزرگوار در نهایت اخلاص، ماموریت و امانتی که به او داده بودند را انجام می داد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه نترس بودن وی را از دیگر ویژگی بارز این بزرگوار عنوان کرد و افزود: ایشان می دانست که همه دانسته‌هایش با توسل کارایی دارد بنابراین توسلی عمیق با ائمه اطهار داشت.

 

گفتنی است، از دیگر برنامه های این مراسم پخش کلیپی از بخش های زندگی این عالم ربانی، خواندن شعر در وصف این مجاهد دینی و توزیع لوح فشرده و پوستر به شرکت کنندگان در مراسم بود. /1310/پ202/ب3

ارسال نظرات