۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۳۰۸۴۶
امام جمعه شهرری:

آمریکا آشکارا تهدید و در خفا التماس می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: آمریکا در همه جریانات حتی در حین مذاکرات 5+1 با تهدید و زور حرف می‌زند آنوقت در نامه‌ای که به مقام معظم رهبری نوشته است جز عجز و التماس چیزی دیده نمی‌شود.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهر ری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: در حدیثی از امام صادق(ع) آمده است که هر کس این سه خصلت حلم در مقابل جاهل، تقوا در برابر حرام و مدارا به نیکویی با مردم را نداشته باشد از ایمان بهره‌ای ندارد.

 

وی درباره کمک‌های معنوی مومنان به یکدیگر عنوان کرد: از وظایف مومنان است در حق یکدیگر دعا کرده در سختی‌ها و مشکلات یکدیگر را یاور بوده و در هنگام برخورد با یکدیگر با خوشرویی رفتار کنند.

 

امام جمعه شهرری در ادامه افزود: سلام کردن، جواب سلام دادن، اجابت دعوت برادر مومن، عفو و گذشت، اکرام، احترام و تجلیل، اعتماد به سخن برادر مومن و جلب رضایت او از وظایف همه مومنان است.

 

طهرانی مقدم پدر موشکی ایران است

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به سالگرد شهادت شهید حسن طهرانی مقدم به عنوان پدر موشکی ایران اظهار داشت: شهید طهرانی مقدم حق بزرگی به گردن ملت ایران، فلسطین، لبنان و در آینده عراق و سوریه دارد به گونه‌ای که هر چه گفته شود کم است.

 

وی افزود: امروز اقتدار و عزت تسلیحاتی کشور ایران به برکت تلاش‌های این شهید بزرگوار و دوستان او است و هنوز موشک‌های او به اسرائیل نرسیده زمانی که این موشک‌ها به اسرائیل برسد همه کار برزگ او را خواهند دید.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به نقش اسراء در کربلا بیان داشت: نهضت امام حسین(ع) در کربلا سه ضلع داشت یک ضلع آن امام حسین(ع)، ضلع دیگر اصحاب و یاران باوفای ایشان و ضلع دیگر آزادگان و کاروان تبلیغی عاشورا بودند این سه ضلع به هم پیوسته بودند با وجود امام حسین(ع) تقدس پیدا کرده و با وجود دو ضلع دیگر این قیام به پیروزی رسید.

 

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به اهداف دشمن درباره واقعه کربلا ابراز کرد: دشمن در نظر داشت روح حماسی حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) و سایر اسراء را درباره واقعه کربلا درهم بشکند اما سخنرانی‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در مجلس عبیدالله و یزید آنها را رسوا کرد.

 

وی با اشاره به هدف دیگر دستگاه اموی درباره شهدای کربلا گفت: دستگاه اموی در نظر داشت تا مانند سابق که عنوان کرده بودند امام حسن(ع) با بیماری فوت شده است واقعه کربلا را یک درگیری عادی جلوه دهند که طی آن امام حسین(ع) و یارانش به عنوان خارجی کشته شدند.

 

امام جمعه شهرری در ادامه افزود: اما بیانات و سخنرانی های امام سجاد(ع) و حضرت زینب همه نقشه‌های شوم دستگاه اموی را نقش برآب کرده و نه تنها آنها را رسوا کردند بلکه سبب شدند مردم شام و کوفه یزید و عبیدالله را به خاطر این جنایات لعنت کنند.

 

مسجدالاقصی موضوع مهم جهان اسلام است

 

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به مسجدالاقصی به عنوان موضوع مهم جهان اسلام عنوان کرد: مسجدالاقصی به عنوان یک مکان مقدس برای مسلمانان، مسیحیان و یهودیان ارزش دارد هجمه رژیم صهیونیستی به این مسجد مقدس با کشتار و مجروح کردن فلسطین‌ها حرکت بسیار زشتی است.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که ما درکنار مردم فلسطین و کسانی که برای آزادی قدس تلاش می‎‌کنند هستیم، ابراز کرد: ما باید بدانیم که قدس آزاد نمی‌شود مگر اینکه اسرائیل از صفحه روزگار محو شود.

 

فلسطین خط قرمز ما است

 

امام جمعه شهرری با اشاره به صحبت‌های جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفته حمله به اسرائیل توافق در مذاکرات را به تاخیر می‌اندازد حرف ما با جان کری و همه کسانی که مدافع رژیم صهیونیستی هستند این است که اگر اسرائیل خط قرمز شما است فلسطین هم خط قرمز ما است.

 

حجت الاسلام شاهچراغی در ادامه افزود: ما هرگز از اصول دفاع از مظلوم به عنوان خط قرمز خود دست برنمی‌داریم این جزء سیاست ها و اصول نظام ما است.

 

وی با اشاره به زورگویی آمریکا بیان داشت: آمریکا در همه جریانات حتی در حین مذاکرات 5+1 با تهدید و زور حرف می‌زند آنوقت در نامه‌ای که به مقام معظم رهبری نوشته است جز عجز و التماس چیزی دیده نمی‌شود به فرموده مقام معظم رهبری این تناقض‌گویی آمریکا انسان را به تعجب وامی‌دارد.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به هفته کتابخوانی خاطرنشان کرد: همه ما باید کتاب را در سبد زندگی خود قرار دهیم و تنها به فضای مجازی قانع نباشیم فضای مجازی با توجه به مفاسدی که برای فرزندان ما دارد هرگز جای کتاب را نمی‌گیرد./807/پ201/ب4

ارسال نظرات