۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۳۱۹۴۱
امام جمعه موقت تهران:

پست‌های کشور نباید به دست فتنه گران بیفتد/ مذاکره‌کنندگان زیر بار ذلت نروند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله جنتی با بیان این که پست‌های کشور نباید به دست فتنه گران بیفتد، گفت: از مجلس به خاطر عدم اعتماد به افراد پیشنهادی وزارت علوم که در فتنه نقش داشتند تشکر می‌کنیم.
آيت‌الله احمد جنتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با بیان این که پست‌های کشور نباید به دست فتنه گران بیفتد، اظهار داشت: از مجلس به خاطر عدم اعتماد به افراد پیشنهادی وزارت علوم که در فتنه نقش داشتند تشکر می‌کنیم.


وی ادامه داد: اگر آوردن افراد مرتبط با فتنه فکر رییس جمهور است که باید تجدید نظر کند و اگر مشاوران وی این گونه می‌خواهند باید آنها را تغییر دهد.


امام جمعه موقت تهران بر ضرورت توجه دولت به تفکر بسیجی تأکید کرد و افزود: دولت از بکاریگیری افراد افراطی بر حذر باشد و دنبال جذب افراد معتدل و بسیجی باشد.


آیت‌الله جنتی با اشاره به وصیت‌های امام خمینی مبنی بر این‌که م
سؤولان باید از طبقه متوسط و درد آشنا باشند، ابراز کرد: نباید سرمایه داران و کسانی که با درد جامعه و مستضعفان آشنایی ندارند پست‌های کشور را در اختیار بگیرند.


وی در ادامه برگزاری کنگره مبارزه با تکفیری ها در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز تکفیری‌ها با کمک غربی‌ها و پول‌های نفت حکام مرتجع منطقه دست به جنایت‌ می‌زنند و این کنگره با حضور علمای جهان اسلام می‌تواند به چاره جویی در راه مبارزه با افراط و افشاگری این جریان‌ها کمک کند.


امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به مذاکرات ایران با گروه 5+1، تیم مذاکره کننده را به هوشمندی در این عرصه توصیه کرد و اظهار داشت: تیم مذاکره کننده باید مراقب توطئه‌های دشمن باشد و زیر بار ذلت نرود.


آیت‌الله جنتی با بیان این که مردم و رهبر معظم انقلاب پشتیبان تیم مذاکره هستند، گفت: تیم مذاکره با توکل به خدا انتظار مردم برای به نتیجه رسیدن حقوق هسته‌ای را برآورده کنند.


وی در ادامه با اشاره به هفته بسیج و سخنان امام راحل و رهبر انقلاب درباره این شجره طیبه، ابراز کرد: ما امروز هرچه داریم به برکت بسیج است.


امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که بسیج یک تفکر و فرهنگ است، افزود: بسیج تنها یک نیروی مقاومت نیست بلکه یک الگو و خط مقدم است و در همه عرصه‌ها حضوری تأثیرگذار دارد.

آیت‌الله جنتی یکی از ویژگی‌های بسیج و بسیجی را پشت کردن به دنیا و پست و مقام دانست و گفت: بسیجیان همیشه به دنبال خدمت کردن خالصانه به مردم بوده و هیچ گاه به دنبال پست و مقام نیستند.


وی با بیان این‌که امروز تفکر بسیجی در حال صدور به تمام جهان است،‌ افزود:‌ مسضعفان و مظلومان جهان اگر می‌خواهند با ظلم و استکبار مبارزه کنند باید به فرهنگ بسیج تمسک جویند.


امام جمعه موقت تهران تقش آفرینی بسیج در دوران جنگ تحمیلی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: بسیجیان در دوران جنگ بیشترین شهید را تقدیم نظام اسلامی کردند و با ایثار و از خود گذشتگی سبب موفقیت کشور شدند.


آیت‌الله جنتی حرکت‌های بسیج را قابل تقدیر خواند و افزود: بسیجیان در راه شهادت را که پس از کربلا بسته شده بود باز کردند.


وی بر ضرورت تکریم از شهدا، ایثارگران و خانواده‌های آنها تأکید کرد و گفت: ما باید امروز راه شهدا را ادامه دهیم و نگذاریم این رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌ها فراموش شوند.


امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به تحولات فلسطین اشغالی، بیان کرد:‌ متأسفانه امروز رژیم صهیونیستی شرارت‌های خود را بیشتر کرده و با بستن قدس شریف اجازه ورود مسلمانان به این مکان را نمی‌دهد.


آیت‌الله جنتی از بستن گذرگاه رفح از سوی مصری‌ها انتقاد کرد و گفت: متأسفانه مصری‌ها با وجود این‌که طعم ذلت را از آمریکایی ها چشیده‌اند باز هم به خواسته‌های آنها تن می‌دهند و این گذرگاه را که راه تنفسی برای فلسطین است می‌بندند.


وی با بیان این‌که راه حل رهبر معظم انقلاب مبنی بر تسلیح کرانه باختری برای مبارزه با اسرائیل غاصب ارزشمند است، گفت: فلسطینیان باید برای مبارزه با رژیم اشغالگر قدس مسلح شوند اما اف بر حاکمان مرتجع منطقه که تنها ادعای مسلمانی دارند و نسبت به مسلمانان مظلوم بی تفاوت هستند.


امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود حضور پر شور مردم در راهپیمایی 13 آبان را دهن کجی به آمریکا خواند و افزود: مردم در این روز نشان دادند که زیر لوای امام حسین(ع) و هیهات منا الذلة موضع ضد آمریکایی خود را حفظ کرده اند.


آیت الله جنتی همچنین توصیه‌های رهبری به رییس صدا و سیما مبنی بر توجه سازمان صدا و سیما به سبک زندگی اسلامی ایرانی، اخلاق و ارزش‌های اسلامی را راهگشای دوره جدید فعالیت در این عرصه ذکر کرد./927/پ201/ب4

ارسال نظرات