۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۳۲۸۰۸

اخبار کوتاه از اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان

خبرگزاری رسا ـ تشریح برنامه های ماه صفر، وقف زمینی به ارزش سه میلیارد و 500میلیون ریال، برگزاری همایش فرهنگ و سبک زندگی اسلامی درمحل امامزاده عزالدین محمد(ع) و وقف قطعه زمینی در متراژ 2 هزار متر مربع در تیران و کرون از عناوین مهم اخبار کوتاه اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان پیرامون برنامه‌های ویژه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ماه صفر گفت: هم‌زمان با فرا رسیدن ماه صفر، کتاب منشور عزت در امام‌زادگان استان اصفهان توزیع شده و مسابقه‌ کتاب‌خوانی نیز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: کتاب منشور عزت مجموعه خطبه‌های حضرت سیدالساجدین(ع) و حضرت زینب(س) در روز نخست ماه صفر در کاخ یزیدیان در شام است که در این سخنرانی‌ها برائت جستن از دشمن، معرفی حضرت سیدالشهدا، خاندان اهل بیت به مردم و ایجاد تحول برای مردم بیان شده که کاخ استکبار را به لرزه درآورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: این کتاب به صورت ویژه در امام‌زاده درب امام مجله امامیه اصفهان و در 12 امام‌زاده شاخص توزیع شده که به صورت مسابقه کتاب‌خوانی و اهدای جوایز نفیس برگزار می‌شود که امید داریم شرکت و استقبال مردم در این مسابقه سبب اعلام انزجار استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل باشد.

وی بیان کرد: برنامه‌های ویژه اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در روز اربعین، 27 صفر هم‌زمان با روز وقف و 28 صفر نیز متعاقبا اعلام می‌شود.

وقف زمینی به ارزش سه میلیارد و 500میلیون ریال در اصفهان

 

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی پور رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان گفت: واقف نیک اندیش اصفهانی، محمد جهان‌فر قطعه زمین خود را به ارزش بالغ بر سه میلیاردو 500 میلیون ریال وقف کرد.

وی تصریح کرد: این موقوفه با 204 مترمربع مساحت، در خیابان کاوه، پشت مرکز درمانی امام موسی کاظم (ع) واقع شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان ادامه داد: این موقوفه با نیت تامین رفاه حال همراهان بیماران بیمارستان مذکور، اسکان موقت آنان و ایجاد درمانگاه وقف شده است.

وی افزود: تولیت موقوفه مذکور بر عهده خود واقف و نیز بیمارستان امام موسی کاظم(ع) خواهد بود.

برگزاری همایش فرهنگ وسبک زندگی اسلامی درمحل امامزاده عزالدین محمد(ع)

علی مبشری رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: همایش فرهنگ وسبک زندگی اسلامی درمحل امامزاده عزالدین محمد (ع) برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: همایش مذکور مورخ هشت آذرماه سال جاری ساعت 15 در جوار این امامزاده واجب التعظیم برگزار می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه ادامه داد: در این همایش حجت الاسلام پناهیان در خصوص فرهنگ و سبک زندگی اسلامی سخنرانی خواهند کرد.

وی افزود: به منظور بهره برداری هرچه مناسب از این مراسم، تبلیغات در سطح وسیع برگزار شده و آمادگی استقبال از بیش از پنج هزار نفر را در این همایش پیش بینی کرده ایم.

مبشری خاطر نشان کرد: در این همایش که با حضور مسئولین استانی وشهرستانی برگزار می شود و شاهد حضور پر رنگ مسئولین ادارات اوقاف استان خواهیم بود.

وقف قطعه زمینی در متراژ 2 هزار متر مربع در تیران و کرون

محمد علی محسنی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون گفت: قطعه زمینی در روستای احمدرضا از توابع شهرستان تیران و کرون و در جوار بقعه امامزاده احمدرضا توسط خیّر نیک‌اندیش سید عبدالله طباطبایی وقف شد.

وی افزود: این قطعه زمین با نیت توسعه محوطه امامزاده احمدرضا وقف شده است و در حدود 2 هزار متر مربع وسعت دارد که ارزش ریالی آن به حدود یک میلیارد ریال می‌رسد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون بیان کرد: امسال 9 قطعه زمین توسط خیرین در شهرستان وقف شده که در شهر تیران چهار قطعه زمین به همراه یک باب مغازه 6 دانگ توسط دو خیّر و با نیت امور خیریه و توسعه مسجد وقف شده است.

وی در مورد پرونده حقوقی چشمه زلول گفت: یکی از مهم‌ترین پرونده‌های حقوقی موقوفی در سال جاری بازپس‌گیری چشم زلول از اداره محیط زیست شهرستان تیران و کرون بود که با پیگیری‌های متعدد حکم تخلیه از دادگاه گرفته شد.

محسنی ادامه داد: همچنین اداره محیط زیست شهرستان با رأی دادگاه ملزم به پرداخت مبلغ 28 میلیون ریال بابت اجاره موقوفه این چند سال به اداره اوقاف شهرستان شد./939/د101/ب

ارسال نظرات