۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۳۴۳۷۷
رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان:

فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد کاشان ساماندهی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان با بیان این‌که در امور فرهنگی، از همه ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان کاشان، بدون توجه به گرایش، جناح و گروه‌بندی خاص استفاده خواهد شد، گفت: کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان در نظر دارد در چهارچوب فرهنگی، فعالیت تمامی کانون‌های فرهنگی شهرستان را جهت‌دهی کند.
سيد رضا هاشمي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، سید رضا هاشمی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استفاده از همه ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان کاشان، بدون توجه به گرایش، جناح و گروه‌بندی را از برنامه‌های این کمیسیون در سال جاری اعلام کرد و گفت: این کمیسیون در نظر دارد در چهارچوب فرهنگی، فعالیت تمامی کانون‌های فرهنگی شهرستان را جهت‌دهی کند.

 

وی افزود: هماهنگ‌شدن فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی شهرستان کاشان بر یک موضوع اولویت‌دار در شهرستان کاشان، می‌تواند مشکلات پیش روی هر بخش را به سرعت برطرف و ساماندهی ‌کند.

 

هاشمی از افزایش طلاق به عنوان یکی از موضوعات مهم در شهرستان نام برد و افزود: آمار طلاق در شهرستان کاشان از چهار درصد در سال 76 به 25 درصد در حال حاضر افزایش یافته است که این موضوع می‌تواند به عنوان یک برنامه راهبردی در دستور کار کانون‌های فرهنگی شهرستان قرار بگیرد. 

 

وی با اشاره به این که از 600 کانون فرهنگی مساجد استان اصفهان تعداد 157 کانون فرهنگی در شهرستان کاشان است گفت: 10 درصد از کانون‌های فرهنگی استان اصفهان در شهرستان کاشان است که این موضوع ظرفیت بزرگی برای شهرستان محسوب می‌شود تا با همسوکردن فعالیت این تعداد کانون به نتایج و دستاوردهای بزرگ فرهنگی در کاشان برسیم.

 

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان یادآورشد: این کانون‌ها که در زمینه‌های مهدویت، عقاید اسلامی، آموزشی، ورزشی، گردشگری و تئاتر فعالیت دارند با طبقه بندی شدن فعالیت‌های آنها و استفاده از نخبگان فرهنگی در این بخش‌ها می‌تواند تأثیرگذاری بیشتری در امور فرهنگی شهر داشته باشند.

 

هاشمی، متمرکز شدن فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی مساجد شهرستان کاشان را در عملکرد و افزایش تأثیرگذاری فعالیت‌های آنها را در شهرستان مهم قلمداد کرد.

 

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان در ادامه از تشکیل یک کارگروه هنری در شورای اسلامی شهر کاشان خبر داد و افزود: در این ‌کارگروه نمایندگانی از همه بخش‌های هنری شهرستان کاشان حضور خواهند داشت.

 

هاشمی همچنین تشکیل اتاق فکر و تدوین اساسنامه اتاق فکر در شورای اسلامی شهر کاشان را یکی دیگر از اقدامات مهم در جهت ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان کاشان اعلام کرد و گفت: در این اتاق فرهنگی از افراد برجسته و متخصص درهر بخش استفاده می‌شود./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات