۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۳۴۵۳۲
در همایش وقف و حوزه‏های علمیه مطرح شد؛

استقلال حوزه با احیای سنت وقف تضمین می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مشاور مدیر حوزه‏های علمیه کشور با اشاره به تأکید امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید به حفظ استقلال حوزه، گفت: اگر بخواهیم استقلال حوزه‏های علمیه را حفظ کنیم باید سنت وقف را در جامعه احیا کنیم.
حجت الاسلام عباس رفعتي نائيني، رييس مرکز تحقيقات اسلامي حکومت اسلامي مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش وقف و حوزه‏های علمیه صبح امروز در سالن همایش‏های حوزه علمیه دارالشفا برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه حجت‏الاسلام رفعتی دبیر همایش و مشاور مدیر حوزه علمیه کشور درباره اهداف برگزاری این همایش گفت: این همایش برای ایجاد و احیا فرهنگ وقف در جامعه به طور عام و در مورد وقف در حوزه علمیه  به طور خاص برگزار شد.

 

وی در ادامه افزود: این جلسه دستاوردهای بسیاری خواهد داشت زیرا ترویج وقف ترویج یک ارزش دینی است، وقف حبس مال نیست بلکه جاودان و ماندگار کردن مال است.

 

وی با اشاره به روایتی از اهل بیت(ع) ابراز داشت: چیزی که نزد انسان‏ها قرار می‏گیرد فانی است و چیزی که نزد خدا باشد جاودان است پس عمل یا مالی که برای خدا باشد تا ابد آثارش باقی خواهد ماند.

 

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم استقلال حوزه‏های علمیه را حفظ کنیم که این امر از تأکیدات امام خمینی(ره) رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید است باید سنت وقف را در جامعه احیا کنیم.

 

حجت‏الاسلام رفعتی در پایان با ارائه پیشنهادی خاطر نشان کرد: برای ترویج فرهنگ وقف به تألیف کتب و مقالات و پایان‏ نامه‏های علمی باید پرداخته شود تا بتوان به بهترین نحو فرهنگ وقف را در کشور نهادینه کرد./1329/پ202/ف

ارسال نظرات