۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۳۵۶۵۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

وحدت حوزه و دانشگاه ظرفیت های نظام را به منصه ظهور می رساند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: وحدت حوزه و دانشگاه اندیشه ناب امام راحل و استراتژی و راهبرد ثابت جمهوری اسلامی ایران است که می تواند ظرفیت های نظام را به منصه ظهور برساند.
وحدت حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام ناصر شکریان، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با تأکید بر درک متقابل این دو نهاد مقدس و تاثیرگذار در مسیر توسعه و پیشرفت کشور، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه اندیشه ناب امام راحل و استراتژی و راهبرد ثابت جمهوری اسلامی ایران است که می تواند ظرفیت های نظام را به منصه ظهور برساند.

 

وی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی تاب و تحمل تفکرات حوزوی و دانشگاهی را ندارند، تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه موجب ارتقای قدرت نرم جمهوری اسلامی در برابر مکاتب مادی گرای غرب است، در حقیقت برایند نهایی تحقق وحدت حوزه و دانشگاه تعالی قدرت نرم نظام اسلامی در مقابله با مکاتب الحادی است.

 

حجت الاسلام شکریان با تشریح نقش و جایگاه حوزه و دانشگاه در بخش‌های مختلف نظام اسلامی ایران، اظهار کرد: نقش انسان ساز حوزه های علمیه در کنار رسالت فراهم سازی امکانات مادی و معنوی کشور برای تعالی و سعادت کشور به هیچ عنوان برای نظام سلطه قابل هضم نیست.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، رشد و توسعه جامعه اسلامی را وابسته به وحدت حوزه و دانشگاه دانست و ادامه داد: در نقش این دو نهاد در طراحی استراتژی های مقاومت در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم و قابل توجه است، به عبارت دیگر نقش حوزه و دانشگاه در طراحی هندسه قدرت در جغرافیای جهان اسلام مورد توجه است.

 

وی خواستار تعامل و هم‌اندیشی مستمر اساتید حوزه و دانشگاه در طول سال شد و گفت: نگرش مقطعی به مقوله وحدت حوزه و دانشگاه چاره‌ساز نیست، حوزه و دانشگاه باید بتوانند به شبهات و سووالات نسل حاضر که انقلاب اسلامی و نفس قدسی امام راحل را درک نکرده‌اند جواب دهند.

 

حجت الاسلام شکریان خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه موجب پیشرفت و تعالی علوم و فناوری در کشور خواهد شد، در حقیقت موتور علمی کشور با دستان طلاب و دانشجویان روشن خواهد کرد، دانشگاه از لحاظ ساختاری با متد روز ساخته شده است و با این روش می تواند در جامعه مؤثر باشد، حوزه نیز در عرصه های فکری، عقیدتی و عرصه علوم انسانی تأثیرگذار است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بیان کرد: فاصله گرفتن این دو نهاد علمی و بی بهره شدن دانشگاه از علوم اسلامی و نگرش غلط حوزه نسبت به دانشگاهیان موجب سلب اعتماد مردم نسبت به این دو قشر خواهد بود و در نهایت حوزه و دانشگاه نمی توانند از علوم و تجربیات یکدیگر برای تعالی و رشد استفاده کنند.

 

حجت الاسلام شکریان افزود: دانشگاه می تواند با استفاده از روحانیان خوش فکر و صاحب اندیشه که در حوزه های علمیه از لحاظ علمی و اخلاقی صاحب سبک و نظر هستند، بهره مند شود و علوم دانشگاه را از لحاظ اسلامی و فرهنگ دینی پیش ببرد و ذهنیت منفی میان حوزه و دانشگاه را از بین ببرد.

 

وی عنوان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه از نقطه نظرات امام خمینی(ره) و آرمان‌های انقلاب اسلامی از آغاز آن بوده است. 

 

حجت الاسلام شکریان از شهیدان آیت‌الله بهشتی، آیت‌الله مطهری، آیت‌الله مفتح و حجت‌الاسلام باهنر به عنوان شخصیت‌هایی که قبل از انقلاب از حوزه علمیه در دانشگاه سرمایه کردند نام‌ برد و ابراز کرد: هدف این بزرگان نزدیک کردن دانشگاه به معنویت بود. 

 

وی نظام ولایی را بالاترین میراث شهدا عنوان کرد و گفت: وظیفه حوزه و دانشگاه است که این میراث بزرگ را حفظ و عواملی که قصد ضربه زدن به نظام را دارند رصد کنند تا نظامی که با خون شهدا آبیاری شده سر پا بماند و برای همه جهان الگو باشد./950/ت302/ب1

ارسال نظرات