۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۳۶۰۲۷
آیت‌الله علوی گرگانی:

تلاش غرب وابسته‏ کردن ایران به استکبار است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که دشمنان نسبت به هوش و استعداد جوانان ایرانی آگاه هستند، گفت: کشور ما پیش از انقلاب اسلامی هیچ اراده‌ای از خود نداشته و وابسته کشورهای مختلف بود؛ ولی پس از انقلاب اسلامی استقلال خود را بدست آورد و غرب این را نمی پسندد.
1/ آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی ‌گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای برگزار کننده همایش و نمایشگاه تولیدات داخلی صعنت ساختمان، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، عدم وابستگی به منابع خارجی و روی پای خود ایستادن را از جمله بهترین دستاوردهای انقلاب دانست.

 

وی گفت: کشوری مستقل است که به دیگر کشورها وابستگی نداشته و تحت سلطه استعمارگران نباشد؛ شعار ما «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» است و باید خودکفایی و روی پای خود ایستادن را حفظ کنیم.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به جذب نخبگان و نوابغ از سوی کشورهای غربی بیان داشت: اگر این افراد را نتوانند جذب کنند از بین می‌برند؛ استعداد جوانان ما را هیچ کشوری نداشته و حتی کشورهای بیگانه نیز از ظرفیت برخی از این افراد استفاده می‌کنند.

 

وی ادامه داد: کشور ما پیش از انقلاب اسلامی هیچ اراده‌ای از خود نداشته و وابسته کشورهای مختلف بود؛ ولی پس از انقلاب اسلامی به وسیله حرکت امام راحل و هدایت رهبر معظم انقلاب کشور به دنبال مدیریت استقلال و روی پای خود ایستادن بود که این موضوع را غرب نمی‌پسندد.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که دشمنان نسبت به هوش و استعداد جوانان ایرانی آگاه هستند، خاطرنشان کرد: حتی خود تحلیلگران غربی از این‌که جمهوری اسلامی روی پای خود ایستاده تعجب می‌کنند؛ چرا که دشمنان در طول 35 سال نتوانستند به کشور نفوذ کنند.

 

وی یادآور شد: البته در برخی از بخش‌ها همانند کیفیت محصولات به سبب توجه افراد به مادیات مشکلاتی داریم، در حالی که کشورهای خارجی سعی می‌کنند با تولید محصولات خوب به اعتبار کشورشان خدشه‌ای وارد نکنند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران باید در عرصه تولید محصولات با کیفیت نیز در دنیا سرآمد باشد؛ متأسفانه برخی با تولیدات نامناسب با اعتبار و آبروی کشور بازی می‌کنند؛ در حالی که باید به آنها گفت هدف تنها تولید نبوده و کسب اعتبار برای کشور نیز مهم است./993/پ202/ج

ارسال نظرات