۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۲۳۶۴۷۶
مدیر استانی حوزه علمیه مازندران:

وحدت حوزه و دانشگاه راهبرد امام خمینی برای تحقق اسلام ناب بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران، وحدت حوزه و دانشگاه را راهبرد امام خمینی(ره) برای تحقق اسلام ناب عنوان کرد و گفت: امام راحل با ارایه نظریه وحدت حوزه و دانشگاه خواست که جلوی هجمه غربی ها در دانشگاه گرفته شود.
حجت الاسلام طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران، امروز همزمان با سالروز شهادت دکتر مفتح در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه مسجد جامع نکا افزود: نهادینه کردن پژوهش در حوزه های علمیه از مسائل مهم و اساسی است که سال ها مغفول مانده بود.

 

وی بیان داشت: استفاده از توان اساتید دانشگاهی در حوزه های علمیه از اولویت هایی است که در دستور کار ما قرار دارد و در این رابطه با همه توان وارد شده ایم تا در جهت افزایش وحدت بین حوزه و دانشگاه گام های مثبت بیشتری برداشته شود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران ادامه داد: خوشبختانه رونق بسیار خوبی در حوزه های علمیه مشاهده می شود و تنها در یک حوزه علمیه مازندران که دارای 70 طلبه است، 110 مقاله پژوهشی استاندارد در حوزه دروس فقهی و دینی داشته ایم که بیانگر اهتمام ویژه طلاب به پژوهش است.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که نامگذاری یک روز در کشور به عنوان روز پژوهش نشان دهنده اهمیت موضوع تحقیق و پژوهش در جامعه و به ویژه در عرصه های علم، فرهنگ، اقتصاد و تعلیم و تربیت است، یادآور شد: باید بدانیم که علم با دین، حوزه با دانشگاه و دین با دنیا منافات ندارند و مکمل هم هستند که باید با برنامه ریزی در جهت تعامل آنان گام برداشت.

 

وی افزود: حوزه و دانشگاه دو بال ترقی یک جامعه  هستند که در دانشگاه ها تقسیم کار شده و امروز دنیا به این سمت پیش می رود که تقسیم مسؤولیت شود و به همین دلیل باید با همکاری و تعامل همه جانبه بین حوزه و دانشگاه در جهت بالندگی این دو مهم تلاش شود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران در ادامه وحدت حوزه و دانشگاه را راهبرد امام خمینی(ره) برای تحقق اسلام ناب عنوان کرد و گفت: امام راحل با ارایه نظریه وحدت حوزه و دانشگاه خواست که جلوی هجمه غربی ها در دانشگاه گرفته شود.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که بسیاری از امور در حوزه های علمیه از گذشته به فرهنگ تبدیل شده است، بیان داشت: جد، جهد و تلاش برای یادگرفتن و آموختن کتب و علوم فرهنگ پایدار حوزه های علمیه نخستین فرهنگ در حوزه است.

 

وی گفت: امروز ضرورت اقتصا می کند از آن سطح عالی قدری پایین تر آییم و در سطح دو و حتی سطح یک باید زیر ساخت ها را فراهم کنیم تا طلاب از پایه های اول و دوم سوم شروع به تحقیق و پژوهش کنند که امروز زمینه انجام و عملیاتی شدن این امر در حوزه های ما فراهم شده است/1317/پ202/ب1

ارسال نظرات