۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۳۶۷۴۳

نشست سبک زندگی اسلامی در حوزه علمیه خواهران آمل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست موعظات و حکمت‌های نهج‌البلاغه و تحقق سبک زندگی اسلامی در حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل برگزار شد.
سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، نشست موعظات و حکمت های نهج البلاغه و تحقق سبک زندگی اسلامی، امروز و به مناسبت هفته پژوهش در حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) شهرستان آمل برگزار شد.


حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان، استاد حوزه و دانشگاه در این نشست با بیان این که تحقق سبک زندگی اسلامی امر ارزنده و مهمی است که باید به آن توجه شود، گفت: علومی به تکامل بشر می پردازند که شامل عرفان نظری، عرفان عملی، موعظه و نصیحت، علم آداب، علم اخلاق و علم سیر و سلوک است که باید به آن توجه شود.


وی با اشاره به این که سبک زندگی اسلامی نیازمند نهادینه سازی در جامعه است، افزود: اگر بحث سبک زندگی اسلامی است باید علم اخلاق و آداب را با فقه ترکیب کنیم تا به آن چه اندازه می خواهیم در این عرصه دست پیدا کنیم.


استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که تهاجم فرهنگی غرب با هدف تضعیف دین محوری در جامعه صورت می گیرد، ادامه داد: جنگ نرم غرب بر رکن اصلی جامعه یعنی خانواده است که می خواهند زن را از فضای خانه بیرون کنند.


حجت الاسلام یعقوبیان با اشاره به اهمیت نقش زن به عنوان همسر و مادر در خانواده، تصریح کرد: در روایات معصومین(ع) داریم که بهشت زیر پای مادران است و به این مقام والا و ارزشمند توجه خاصی شده است.


وی با بیان این که زن باید وظایف خود را به درستی در محیط خانه و خانواده انجام دهد، گفت: زن باید تکالیف خود را به درستی انجام داده و فرزندان صالحی در جامعه تربیت کند.


استاد حوزه و دانشگاه، ادامه داد: زن نقشی مهم و ارزنده داشته که می‌تواند با تربیت صحیح فرزندان هم خود وارد بهشت شده و هم دیگر اعضای خانواده را به سعادت و رستگاری برساند.


گفتنی است؛ در این مراسم از پژوهشگران نمونه مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(ع) آمل قدردانی به عمل آمد./1314/پ202/ب6

ارسال نظرات