۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۳۷۰۱۱

نمایشگاه نماز در اهواز برپا می شود

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه نماز هم زمان با اجلاس سراسری نماز در اهواز برگزار خواهد شد.
هشتمين اجلاس نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، جلسه بررسی روند تشکیل اجلاس سراسری نماز با حضور مدیران کانون های فرهنگی و علمی اهواز، بعد از ظهر امروز، در سالن اجتماعات استانداری خوزستان برگزار شد و طی آن قرار شد که نمایشگاه نماز 8 دی در اهواز برگزار خواهد شد.

علی عماد، معاون توسعه و پشتیبانی استاندار خوزستان که به عنوان قائم مقام رییس ستاد استانی بیست و سومین اجلاس سراسری اقامه نماز معرفی شده در این اجلاس گفت: تا کنون 21 همایش نماز در 21 شهرستان انجام گرفته و در روزهای آینده نیز در 6 شهرستان دیگر نیز انجام می شود.

وی افزود: دعوت‎نامه های اجلاس سراسری نماز با امضای حجت الاسلام قرائتی، استاندار خوزستان و دبیر اجلاسیه تنظیم شده و به زودی ارسال خواهد شد.

عماد اظهارداشت: برای این منظور ابتدا سالنی با ظرفیت 800 نفر در نظر گرفته شده بود اما به سبب استقبال از این اجلاسیه سالن 1400 نفره امام رضا(ع) در شهرک نفت در نظر گرفته شد.

همچنین در این اجلاس عبدالعلی امیدی، دبیر اجرایی اجلاس نماز با اشاره به آغاز فعالیت های ستاد اجرای اجلاس نماز در شهریور ماه 93 ابراز داشت: 7 کمیته برای این اجلاس در نظر گرفته شده که هر کدام از آن ها وظیفه ای را بر عهده گرفته است.

عرضه محصولات فرهنگی مرتبط با نماز در نمایشگاه نماز

وی افزود: مقدمات اولیه برای برپایی نمایشگاه نماز انجام شده و این نمایشگاه 2 روز قبل از تشکیل اجلاس برگزار خواهد شد.

امیدی گفت: محصولات فرهنگی که مرتبط با نماز بوده در مکان برپایی این نمایشگاه که موزه هنرهای معاصر خوزستان است عرضه می شود.

دبیر اجرایی اجلاس نماز ابرازداشت: از یک ماه پیش همایش های نماز در شهرستان های خوزستان آغاز شدند و این همایش های به هدف های پیش بینی نشده ای دست یافتند.

حضور مسؤولان کشوری در اجلاس نماز خوزستان

وی اعزام 30 متخصص نماز به مدارس را از دیگر فعالیت های کمیته های این اجلاس برشمرد و گفت: هماهنگی های با آموزش و پروش استان صورت گرفته تا پس از تشکیل این اجلاس نیز 60 از متخصصان نماز فعالیت های خود در مدارس را ادامه دهند.

امیدی ابرازداشت: در اجلاس سراسری نماز خوزستان مسؤولان کشوری نیز حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام محمد حسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به تشکیل کمیته پژوهشی اجلاس نماز در این نهاد اظهارداشت: تا کنون 1800 مقاله با عنوان نماز برای این کمیته ارسال شده است.

وی افزود: تدابیری در نظر گرفته شده تا دانش آموزان به صورت فعال در این همایش فرهنگی شرکت کرده و حضور پر رنگی داشته باشند.

گفتنی است، اجلاس سراسری نماز دهم و یازدهم دی ماه سال جاری با حضور مسؤولان کشوری برگزار خواهد شد./9452/پ202/ب2

ارسال نظرات