۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۳۷۲۱۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان‎‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش امربه معروف و نهی از منکر در فضای رسانه ای، ساخت ضریح تل زینبیه برای نصب در کربلا و دوره آموزشی سواد رسانه ای در آذربایجان شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش امر به معروف و نهی از منکر در فضای رسانه ای و ماهواره ای و کرسی نقد نظریه پردازی در تبریز برگزار می شود. این همایش با موضوع جهان شمولی حقوق بشر و با سخنرانی دکتر پروین، استاد حقوق دانشگاه تهران صورت می گیرد.


گفتنی است، مراسم افتتاحیه همایش امر به معروف و نهی از منکر در فضای رسانه ای و ماهواره ای و کرسی نقد نظریه پردازی چهارشنبه سوم از ساعت 15 تا 17 در سالن شهریار دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.


ساخت ضریح تل زینبیه برای نصب در کربلا به نیمه کار رسید


کریم میرزایی، مدیر پروژه طرح ساخت تل زینبیه گفت: کار ساخت ضریح تل زینبیه برای نصب در کربلای معلی از سوی هنرمندان و اساتید در تبریز ادامه دارد و تاکنون اسکلت چوبی و بدنه نیم ضریح آن به پایان رسیده است.


وی گفت: اسکلت چوبی این ضریح از چوب ساج بوده که با تکیه بر مطالعات دانشگاهی، اسناد موجود و طرح های اسلامی ایرانی ساخته شده است. برای تکمیل این طرح از نماکاری و تزئین با نقره و مس زراندود و هنرهای ایرانی قلم زنی، میناکاری و درودگری استفاده می شود.


میرزایی هدف از اجرای این طرح را نمایش هنر ایرانی - اسلامی در فراتر از مرزها، بالا بردن روحیه جهادی و معنوی در دانشگاه و الگوسازی ساخت طرح های عظیم اسلامی در دیگر دانشگاه های هنر عنوان کرد و افزود: این طرح، محرم و اربعین سال آینده به طور کامل به پایان می رسد.


گفتنی است، این نخستین ضریحی است که با همکاری و تولیت ستاد بازسازی عتبات عالیات تبریز و دانشگاه هنر اسلامی اجرا می شود و تلاش شده از ویژگی های هنر اسلامی - ایرانی نهایت استفاده شود.


دوره آموزشی سواد رسانه ای در آذربایجان شرقی برگزار می شود


محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: دوره آموزشی سواد رسانه ای ویژه کانون های دارای وبلاگ و وب سایت، مدیران مسئول، فعالان و کتابداران و اعضای علاقه‌مند کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی روز سه شنبه(9دی) همزمان با هفته ولایت برگزار می شود.


وی افزود: این دوره آموزشی یکروزه با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و با همکاری جهاد دانشگاهی و انجمن متخصصان علوم ارتباطات از ساعت 9 صبح در نوبت های صبح و عصر در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار خواهد شد.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی 20 ساعته بوده و در 2 بخش حضوری و غیرحضوری برگزار می شود که آزمون پایان دوره نیز یک ماه پس از برگزاری دوره به صورت الکترونیکی برگزار می شود.


وی با اشاره به سرفصل های آموزشی این دوره ابراز داشت: هویت شناسی، روش شناسی سواد رسانه ای، ظرفیت شناسی سواد رسانه ای، سواد رسانه ای به عنوان ابزار قدرت و سلطه، شناساندن انواع رسانه ها، آسیب ها و فرصت ها از سرفصل های مهم این دوره آموزشی است.


آستان مقدس امامزاده سید حمزه تبریز غبارروبی شد


همزمان با هفته وقف، آستان مقدس امامزاده سیدحمزه بن موسی بن جعفر(ع) با حضور مردم مؤمن، متدین و مسؤولان استانی غبارروبی و عطرافشانی شد.


بنابر این گزارش، در این آیین که با قرائت قران کریم و ادعیه، نوحه خوانی و مداحی اهل بیت(ع) همراه بود، مسؤولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، جمعی از زائران، مجاوران، خادمان و عاشقان اهل بیت(ع) حضور داشتند.


گفتنی است، امامزاده سیدحمزه‌ در محله سرخاب‌ تبریز، در محل‌ تقاطع‌ خیابان‌ ثقه الاسلام‌ و بازارچة‌ سید حمزه‌ قرار دارد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات