۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۲۳۸۲۵۵
در نشست تشکل های دانشجویی خوزستان مطرح شد؛

تبیین حق با بررسی همه جانبه فتنه 88 و تکیه بر بصیرت آحاد مردم

خبرگزاری رسا ـ نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه های اهواز عنوان کردند: نخبگان و رسانه ها با بررسی همه جانبه فتنه 88 و تکیه بر بصیرت آحاد مردم در راستای تبیین حق عمل کنند.
هشدار به فتنه گران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز،  نشست خبری تشکل های دانشجویی دانشگاه های اهواز شامگاه گذشته دوشنبه 8 دیماه در ناحیه بسیج دانشجویی خوزستان برگزار شد.

در این نشست مسؤولان و نمایندگان بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، جمعیت اسلامی دانشگاه آزاد واحد اهواز، بسیج دانشگاه آزاد و جامعه اسلامی دانشگاه صنعت نفت اهواز به بیان دیدگاه ها و مواضع تشکل های دانشجویی در ارتباط با فتنه 88 و حماسه 9 دی پرداختند.

در ابتدای جلسه محمد درخشان مهر از انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، به بررسی و نقد عملکرد رسانه ها و نخبگان در جریان فتنه 88 و پس از آن حماسه 9 دی پرداخت و گفت: صداوسیما در انتخابات 88، اغتشاشات پس از آن و حتی بازتاب حماسه 9 دی ضعیف ترین عملکرد را ارائه داد.

وی با بیان این‎که باور داریم که در انتخابات 88 تقلب تأثیرگذار رخ نداده است، ادامه داد: هنوز و پس از گذشت 5 سال از آن اتفاقات حق برای قشری از جامعه به‎ویژه جوانان روشن نشده است و پرسش های بی جوابی در ذهن این دسته باقی است؛ بنابراین به نظر می‎رسد صداوسیما در تبیین این مهم و روشن کردن حق به خوبی عمل نکرده است.

درخشان مهر با ارائه پیشنهادی مبنی بر جلسات مناظره تلویزیونی با حضور هر دو طرف در انجام بگیرد گفت: در چنین فضایی و با مناظرات مستقیم هر دو طرف درگیر در اتفاقات 88، حق برای مردم نمایان خواهد شد.

مسؤول انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز نقد دیگر را متوجه دانشگاهیان دانست و عنوان کرد: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و مناظرات دانشجویی با موضوع حوادث 88، در تبیین حق بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان این‎که پرداختن به حوادث 88 در قالب کرسی های آزاد اندیشی و ایجاد فضای مناظره دانشجویی مطالبه ای است که دانشجویان و تشکل ها دارند اما متاسفانه مسؤولان با ترس با آن مواجه می شوند، تصریح کرد: بی شک در فضای استدلال و منطق حق گویا خواهد شد.

درخشان مهر در ادامه حماسه 9 دی را حضور همه اقشار مردم دانست و گفت: حماسه 9 دی در مصادره هیچ جناحی نیست، مردم زمانی که دیدند شعارها از اعتراض به سوی مخالفت با نظام اسلامی و رهبری سوق پیدا کرد، به میدان آمدند و حماسه 9دی را آفریدند.

مسؤول انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان تصریح کرد: کسانی که هم صدا با فتنه بودند و هستند جایگاه مردمی ندارند.

9 دی یعنی گوش به فرمان رهبری بودن

در ادامه جعفرخانی از جمعیت اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، بصیرت، دشمن شناسی و وقت شناسی را سه عامل مهم شکل گیری حماسه 9 دی دانست و گفت: روح ولایت را در حرکت مردم در 9 دی 88 جاری مشاهده می کنیم؛ بنابراین به یقین این حرکت حماسه است و روزی فراموش نشدنی را در تاریخ ایران اسلامی رقم زده است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبری به بصیرت و آگاهی مردم ادامه داد: اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مردم رسالتی است که باید از سوی رسانه ها و نخبگان در جامعه صورت بگیرد.

جعفرخانی با بیان این که  پیام 9 دی، خواسته مردم ایران بود و خواسته مردم ایران چیزی جز جمهوری اسلامی نیست‎گفت: 9 دی یعنی گوش به فرمان رهبری بودن و این همان راه اصلی سعادت است.

در ادامه نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز، ایجاد باور فتنه را مهم دانست و گفت: به یقین آنچه در سال 88 رخ داد فتنه و توطئه ای برنامه ریزی شده بود.

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز با بیان این‎که در حوادث 88 بسیاری از نخبگان و مسؤولان ضعیف تر از عامه مردم عمل کرد،گفت: باید از اتفاقات 88 عبرت بگیریم، هر شخص در هر جایگاه تکلیف خود را بشناسد و با آگاهی و بصیرت خود را برای مقابله با فتنه های آینده آماده کنیم.

محمود بویری مسؤول انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، حماسه 9 دی را تنها واکنشی به حوادث عاشورای 88 ندانست، و عنوان کرد: حرکت مردم در 9 دی 88 معلول علت های گوناگون است که در 7ماه پیش از آن رخ داد.

وی بی حرمتی به قانون، بی حرمت شمردن رأی مردم، خدشه دار شدن چهره بین المللی جمهوری اسلامی، کند شدن و در برخی موارد توقف حرکت و روند رو به جلوی علمی کشور و در نهایت بی حرمتی عاشورای 88 را کنش ها و مسائل شکل دهنده حماسه 9 دی عنوان کرد.

مسؤول انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‎که 9 دی به ازای هر فرد یک پیام دارد، گفت: 9 دی تجلی «جمهوری اسلامی، نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر» بود.

در پایان سهرابی نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران گفت: حماسه 9 دی نشان پایبندی مردم به ارزش‎ها و آرمان‎های انقلاب اسلامی و اصل ولایت فقیه است.

وی گفت: آنچه 9 دی را در تاریخ ماندگار کرد بازآفرینی دو شاخصه اصلی نظام یعنی جمهوریت و اسلامیت بود.

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران تصریح کرد: 9 دی یعنی پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد./9462/پ201/ب2

ارسال نظرات