۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۳۹۳۱۴
توسط خیرین کاشانی انجام شد:

وقف 5 هزار جلد کتاب به دانشگاه کاشان

خبرگزاری رساـ شروین عرفانی خیر کاشانی حدود پنج هزار جلد کتاب و اسناد مربوط به کاشان و مشاهیر آن را به دانشگاه کاشان اهدا کرد.
پرفسورشروين عرفاني پرفسورشروين عرفاني

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، شروین عرفانی خیر کاشانی ظهر امروز در حاشیه مراسم وقف 5 هزار جلد کتاب در دانشگاه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران، هدف از این اقدام را آشنایی محققان و پژوهشگران با مشاهیر، علما، ادبا و شخیصت های برجسته کاشان اعلام کرد افزود: این آثار مربوط به گذشتگان است که باید علاوه بر معرفی این آثار در راستای حفظ و احیاء این کتاب ها اهتمام داشته باشیم.

وی به تاریخ چند هزار ساله کاشان اشاره کرد و گفت:شهرستان کاشان قدیمی ترین شهر دنیاست که شخصیت های به نام و مشهور و درجه یک در زمینه های مختلف ادب، فرهنگ و هنر از این شهر پرورش یافته اند.

عرفانی به استعدادهای بالقوه دانشگاه کاشان در زمینه های مختلف فرش، نانو، انرژی اشاره کرد و افزود: این دانشگاه می تواند با برنامه ریزی و مدیریت صحیح حتی از دانشگاه های مطرح کشور نیز سبقت بگیرد.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد با ارائه این آثار، در دانشگاه کاشان زمینه تبادل محققان و علاقمندان تاریخ ایران و کاشان از اقصی نقاط دنیا به این دانشگاه فراهم شود.

افشین عاطفی محقق و نویسنده کاشانی نیز به تاریخچه ای از فعالیت پروفسور شروین عرفانی اشاره کرد و افزود: عرفانی که از بازماندگان خاندان نراقی و کاشانی الاصل است، استاد رشته ریاضیات خارج از کشور است و آثار نویسندگان و مشاهیر کاشانی را جمع آوری و برای استفاده دانشجویان و محققان به دانشگاه کاشان وقف نموده است.

وی حفظ این آثار راضروری دانست و افزود: این آثار در کتابخانه کاشان شناسی به نام دکتر ابراهیم عرفانی نگهداری و در اختیار محققان قرار می گیرد.

عباس زارعت رئیس دانشگاه کاشان نیز به سابقه 40 ساله این دانشگاه اشاره کرد و گفت: بر اساس تدوین سند چشم انداز 1404، دانشگاه کاشان باید در ردیف پنج دانشگاه برتر ایران قرار گیرد.

عباس زراعت با ارائه گزارشی از پتانسیل های این دانشگاه افزود: دانشگاه کاشان با دارابودن 14 دانشکده، پژوهشکده‌ها و مرکز پژوهشی و دو پردیس در راستای توسعه علمی گام بر می دارد.

وی بین المللی کردن دانشگاه را از اهداف برنامه‌های مدیریت دانست و گفت: دفتر روابط بین الملل ستاد توسعه و دفتر همکاری های علمی و بین‌المللی دانشگاه به منظور ارتباط و تبادلات علمی هر چه بیشتر دانشگاه کاشان با دیگر کشورها ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه کاشان به موفقیت ها و افتخارات علمی این دانشگاه در زمینه های مختلف اشاره ابراز امیدواری کرد تا با ایجاد کتابخانه کاشان شناسی زمینه تبادلات علمی و فرهنگی محققان دیگر شهرها با دانشگاه کاشان فراهم شود.

علی محمد الماسی مدیر عامل ستاد توسعه دانشگاه کاشان از پروفسور شروین عرفانی و افشین عاطفی که زمینه این اقدام پسندیده در دانشگاه کاشان را فراهم نمودند قدردانی کرد و افزود: چنین اقداماتی بی شک بسیار بزرگ و ارزشمند و برای حل مشکلات و توسعه دانشگاه و جامعه مفید است.

وی به فعالیت های خیرین در دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: از زمان تاسیس ستاد توسعه دانشگاه از سال 81 تاکنون به همت خیرین گرانقدر، 20 هزار متر مربع فضای علمی، آموزشی و رفاهی در دانشگاه کاشان ساخته و 15 هزار متر مربع نیز در دست ساخت است.

به گفته وی خیرین علاوه بر توسعه فضاهای آموزشی، در امور فرهنگی و پژوهشی این دانشگاه نیز نقش به سزایی داشته اند که تاسیس صندوق فاطمه الزهرا(س)، بنیاد کتاب مطهر و بنیاد نخبگان سعیدی نمونه ای از این اقدامات است.

مدیر عامل ستاد توسعه دانشگاه کاشان اظهار امیدواری کرد، این زنجیره کار خیر برای همیشه در دانشگاه کاشان جاری و ساری باشد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم ، وقف نامه کتابخانه کاشان شناسی ابراهیم عرفانی با حضور فرزندش شروین عرفانی با دانشگاه کاشان به امضا رسید./1307/

 

ارسال نظرات