۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۲۳۹۵۸۱
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گلستان:

نظام مقدس جمهوری اسلامی منادی وحدت در جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گلستان، ایران اسلامی را منادی وحدت در جهان دانست و گفت: امروز رمز پیروزی امت اسلامی در برابر مسکتبران عالم مسأله وحدت است.
رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام ابوالفضل عامری، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران امروز در همایش استانی تجلیل از تلاشگران عرصه سوادآموزی استان در گرگان با اشاره به سفارش های دینی در امر سوادآموزی و اهمیت جایگاه تعلیم و تربیت در اسلام به تلاش 35 ساله نظام اسلامی در امر ریشه کنی بیسوادی اشاره کرد و گفت: امروز نه تنها وظیفه داریم باقیمانده بیسوادی را ریشه کن کنیم بلکه نباید بگذاریم جامعه به سمت بیسوادی برود و بیسوادان جدیدی به آمار اضافه شود.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان با بیان این که موضوع خواندن و نوشتن از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: میوه شیرین تعلیم و تربیت علم است و توسعه علمی هر کشور زمینه اقتدار و پویایی آن کشور را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام عامری با اشاره به این که مسأله علم آموزی در دین مبین اسلام همواره مورد تأکید بوده است، تصریح کرد: خداوند به واسطه علم بهشت را به انسان عطا می کند و این نشان دهنده جایگاه ارزشمند علم و علم آموزی در اسلام است.

 

وی ریشه کنی کامل بیسوادی در مناطق مختلف کشور را نیازمند عزم ملی و مدیریت جهانی دانست و خاطرنشان کرد: باید تشریفات و موانع را کنار زده و از همه ظرفیت و استعدادهای موجود در کشور به منظور ریشه کنی بی سوادی بهره گیریم.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گلستان، علم و دانش را معیار سنجش اقتدارهر کشوری دانست و افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه پیشرفت های روز افزون در عرصه های علمی به کشور مقتدر در عرصه جهانی تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام عامری در ادامه سخنان خود با بیان این که نظام سلطه در 35 سال اخیر همه توان و سرمایه خود را جهت تضعیف جایگاه ایران اسلامی در عرصه جهانی به کار گرفت، گفت: طرح ایران هراسی غرب به سرگردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی با شکست مواجه شد.

 

وی با اشاره به این که امروز گفتمان انقلاب اسلامی در جهان به الگویی برای دیگر ملت ها تبدیل شده است، تصریح کرد: امروز ملت های آزاده جهان ملت ایران الگوی خود در عرصه های مختلف می دانند.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گلستان همچنین با گرامیداشت هفته وحدت، ایران اسلامی را منادی وحدت در جهان دانست و افزود: امام خمینی(ره) و  مقام معظم رهبری همواره بر ضرورت تقویت وحدت در جوامع اصلی تأکید داشته و دارند و رمز پیروزی امت اسلامی در برابر مسکتبران عالم نیز مسأله وحدت است.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: در استان گلستان استعداد، ظرفیت و نیروهای بالقوه ای برای بالفعل کردن در تحقق امر ریشه کنی بیسوادی وجود دارد و با یک برنامه ریزی دقیق، بکار گرفتن یک سیستم روان و با نشاط و جداشدن از سبک و سیاق قدیم می توانیم به تحقق مطالبات مقام معظم رهبری جامعه عمل بپوشانیم.

 

حجت الاسلام زنگانه، مشاورفرهنگی استاندار گلستان نیز در این همایش به اهمیت تعلیم و تربیت در دین اسلام اشاره کرد و افزود: هیچ دینی به اندازه اسلام به یادگیری و سوادآموزی اهتمام نداشته و ندارد.

 

وی در ادامه به نخستین روزهای نازل شدن وحی در تاریخ اسلام اشاره نمود و اذعان داشت: نخستین چیزی که جبرئیل از جانب خداوند به پیامبر فرمان می دهد، «خواندن» است.

 

حجت الاسلام زنگانه گفت: از ابتدا برنامه یادگیری مطرح می شود و آنقدر این مسأله اهمیت دارد که اسلام فرمان به آموزش و یادگیری می دهد.

 

وی با اشاره احادیث و روایات به نقل از امام صادق (ع) گفت: یادگیری باید در کنار دین باشد.زمانی که علم از دین جدا شود فاجعه رخ می دهد و برخی ازمشکلات امروز حاکی از آن است./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات