۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۲۳۹۹۸۸
مدیر حوزه علمیه حضرت مهدی:

وحدت بین فرقه ها موجب امنیت، عزت و اقتدار مسلمانان می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه حضرت مهدی(عج) وحدت بین فرقه ها را موجب امنیت، عزت و اقتدار مسلمانان عنوان و تصریح کرد: وحدت به معنای شیعه شدن اهل تسنن، و سنی شدن شیعه نیست، بلکه همه فرقه‌ها با حفظ اعتقادات خویش، به اعتقادت دیگر ادیان و فرقه‌ها احترام می‌گذارند.
وحدت

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد  به نقل از روابط عمومی مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی، حجت الاسلام محمدجواد نظافت، کارشناس مذهبی در نشست تخصصی«اهل بیت(ع) محور وحدت اسلامی» که با مشارکت اداره عقیدتی – سیاسی سپاه استان آذربایجان غربی برگزار شد در حضور فرهیختگان و اندیشمندان اهل تسنن به بررسی عوامل و موانع وحدت و نقش تکفیری‌های شیعه نما و سنی نما پرداخت.


وی با اشاره به اینکه آیین اسلام آیین مهر است، ‌ابراز داشت: خدای متعال پیامبر(ص) را رحمت برای عالم قرار داد و این رحمت اختصاص به مؤمنین و یا شیعیان ندارد.


حجت الاسلام نظافت تمسک به رفتار و کردار پیامبر(ص) را عامل وحدت معرفی کرد و افزود: محبت در سیره و سنت پیامبر(ص) ارزش والایی دارد، ایشان از لطف و محبت به یهودیان و مسیحیان  نیز دریغ نمی‌کردند و خشم و مخالفتشان با کفار مخالف و مبارز با اسلام، بود.


به گفته مدیر حوزه علمیه حضرت مهدی(عج)، محبت به دیگران مثل نماز و روزه باعث قرب الهی می‌شود.


وی فاصله‌گرفتن از شیاطین را از آثار و پیامدهای وحدت دانست و ابراز داشت: شیاطین دوگونه‌اند که شامل شیاطین جنی و شیاطین انسانی می‌شوند و استکبار جهانی، صهیونیست و اختلاف‌اندازهای دینی، از شیاطین انسانی به شمار می‌آیند که باید خود را در برابر این شیاطین تجهیز کرد.


این استاد حوزه با اشاره به اینکه اختلاف‌افکنی، هنر شیطانیان است، افزود: تدریجی و قدم‌به‌قدم حرکت کردن، زینت بخشیدن به زشتی‌ها،‌ آرزوهای بزرگ دنیوی، فریب و دروغگویی از راه‌کارهای شیطان محسوب می‌شود که در قرآن به آن اشاره شده است.


هراس استکبار جهانی از پیشرفت اسلام
حجت الاسلام نظافت ابراز داشت: استکبار جهانی از پیشرفت اسلام می‌ترسد لذا از طریق اختلاف افکنی بین شیعه و سنی و توسل به گرو‌ه‌های تروریستی مانند داعش، اسلام هراسی را در غیرمسلمانان ایجاد کرده است.


مدیر حوزه علمیه حضرت مهدی(عج)، با اشاره به اینکه برخی از افراد ‌تندرو از درون کشور، باعث اختلاف شیعه و اهل تسنن می‌شوند، عنوان داشت: این روزها برخی گروه‌ها و جریان‌های منحرف همه توان و نیروی خود را خرج مقابله با وحدت مسلمانان نموده‌اند، تا به دنبال آن تفرقه و نزاع میان مسلمانان بالا و اسلام تضعیف شود.


وی با بیان اینکه راهپیمایی روز اربعین، نشان از وحدت مسلمانان دارد، ابراز داشت: اهل تسنن، تمام فرقه‌های شیعه، ‌مسیحیان و ارمنی‌ها با یک وحدت  و صمیمت بی‌بدیل، در راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی شرکت کردند تا اقتدار و عزت «وحدت» را به نمایش بگذارند.


نظافت افزود: وحدت بین مسلمانان امنیت کشور و تمامی مسلمانان را به همراه می‌آورد و وحدت به معنای شیعه شدن اهل تسنن، و سنی شدن شیعه نیست، بلکه همه فرقه‌ها با حفظ اعتقادات خویش، به اعتقادت دیگر ادیان و فرقه‌ها احترام می‌گذارند.


به گفته وی گفتمان دینی و بین فرقه‌ای و مناظره‌های در چارچوب اسلام، مخالف با وحدت نبوده و باعث پیشرفت امت اسلامی خواهد شد./1310/
د101/ب6

ارسال نظرات