۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۲۴۰۰۲۷

نشست علمی «هجمه‌های اعتقادی علیه وحدت امت اسلامی» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یک‌صد و شصت و هفتمین نشست علمی مدرسه علمیه عالی نواب با موضوع «هجمه‌های اعتقادی علیه وحدت امت اسلامی» و سخنرانی دکتر بیوک رضایی برگزار شد.
نشست علمي هجمه هاي اعتقادي عليه وحدت امت اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست علمی «هجمه‌های اعتقادی علیه وحدت امت اسلامی» روز گذشته با حضور دکتر بیوک علیزاده، عضو هیأت‌علمی دانشگاه امام صادق(ع) در سالن جلسات مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد.

 

وی با اشاره به عبارت «قُولُوا لا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ تُفْلِحُوا»، بیان کرد: نخستین بار موضوع وحدت را خداوند در قرآن مطرح نموده، درواقع، وحدت یک راهبرد در قرآن است.

 

عضو هیأت‌علمی دانشگاه امام صادق (ع) به شعار وحدت امام راحل اشاره کرد و گفت: آموزه امام خمینی (ره)، دعوت به وحدت برای همه متدینین و حتی مستضعفین بود و امروز نیز میوه‌های این راهبرد و استراتژی امام (ره) را می‌چینیم.

 

وی، بزرگ‌ترین خطر پیش روی اسلام را حرکت‌های بر خواسته از دل اسلام دانست و اظهار کرد: ازجمله موضوعاتی که امت اسلامی را تهدید می‌کند، موضوع داعش و وهابیان است که از دل اسلام بر خواسته؛ گروهی معتقدند باید با عربستان که طرفدار رژیم وهابی است در صلح باشیم و به‌آرامی اهداف خود را محقق کنیم و عده‌ای نیز باوجود اتفاقاتی که بین ایران و عربستان به ویژه کشتار حجاج رخ‌داده، می‌گویند نمی‌توانیم با آنان روابطی داشته باشیم اما اگر به درازمدت نگاه نکنیم و بگوییم اصلاً نمی‌شود باوجود حوادثی که آن‌همه حاجی را کشتند.

 

علیزاده خاطرنشان کرد: ما با داعشی ها در جنگیم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دستور دادند که تصویر سردار سلیمانی را نیز در عراق پخش کنند و پیروزی‌هایی را که ایشان به دست می‌آورند را بیان کنید زیرا آمریکایی‌ها مدام می‌گفتند که ایران را به جلسات ائتلاف ضد داعش دعوت نکنید تا خود را به‌عنوان رهبر مقابله با داعش معرفی کند.

 

وی به اعتراف وزیر خارجه سابق آمریکا مبنی بر ایجاد داعش در صحرای سینا، خاطرنشان کرد: آنان می‌گویند اگر بخواهیم روزی اسلام را نابود کنیم باید از طریق خود مسلمانان باشد؛ وهابیت ساخته انگلیس و داعش ساخته آمریکاست همان‌طور که مستر همفر در کتاب خاطرات خود می‌نویسد: «وظیفه داشتم در حوزه‌های علمیه درس بخوانم و یک نخبه را شناسایی کرده تا بتواند مذهبی جدید را پایه‌گذاری کند»./9315/پ203/ب4

ارسال نظرات