۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۴۰۷۴۳
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات خراسان رضوی:

جامعه مبتنی بر علم و یقین از گزند شبهات مصون می ماند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که جامعه مبتنی بر علم و یقین از گزند شبهات مصون می ماند، گفت: از گذشته در سنت دینی ما، آن علمی مطرح بوده که ما را به یقین رهنمون شود زیرا جزم و قطعیت در زندگی به وجود می آورد و زندگی هایی که بر نسبیت و شک بنا شده باشند ارزشی ندارند.
پاسخ به شبهات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید محمد عیسی نژاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات خراسان رضوی ظهر امروز در نشست خبری آغاز به کار شعبه مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در مشهد، گفت: همه بشریت اذعان دارند که جامعه ای موفق خواهد بود که علم و اصلاح بر آن حاکم باشد چرا که همیشه علم، مایه راهنمایی و هدایت بشر بوده است.

 

حجت الاسلام عیسی نژاد تصریح کرد: از سابق، آن علمی که ما را به یقین رهنمون شود در سنت دینی ما مطرح بوده زیرا جزم و قطعیت در زندگی به وجود می آورد و زندگی هایی که بر نسبیت و شک بنا شده باشند ارزشی ندارند چرا که پایه ریزی آن توسط غرب صورت گرفته است.

 

مدیر مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی مشهد افزود: حال اگر می خواهیم از جامعه متزلزل دوری کنیم شایسته است تعلم و عقلانیت را بر اساس استدلال و قطعیت و جزم مطرح کنیم و طبق فرمایشات امام و رهبری، اگر بنا است در زندگی های خود به نتیجه برسیم باید پایبند معرفت بود تا بر اساس علم و عقل و تدبیر به نتیجه رسید.

 

وی با بیان این که آنچه می تواند جامعه ایرانی را از هم بپاشد شبهه افکنی های غرب است، خاطر نشان کرد: اگر جزم دینی و جامعه متدین از هم بپاشد شبهه افکنی های غرب در میان مردم جا باز کرده و دیگر جامعه متدین نخواهند توانست  ظرفیت ها را در عرصه سیاسی و اجتماعی به ظهور برساند.

 

حجت الاسلام عیسی نژاد با اشاره به مدیریت جنگ نرم یادآور شد:  اگر نتوانیم در جامعه جنگ نرم را مدیریت کنیم، توانمندی های شاخص زیر سؤال خواهد رفت و سوابق درخشان و اصول دینی جامعه از میان می رود. به همین جهت باید تلاش کنیم تا با مدیریت شک و یقین  اعتماد های دینی را در میان مردم نهادینه کنیم تا حکومت دینی تو خالی نشود.

 

وی با تاکید بر آماده سازی بسترهای دینی بیان کرد:  در حال حاضر ما نیازمند آماده سازی بستر های دینی هستیم تا بتوانیم به صورت روتین و سیستماتیک شک و شبهه ها را از جامعه حذف کنیم و ما به عنوان یک نهاد دینی وابسته به حوزه علمیه به عنوان متولیان امر دین نیازمند یک مکانیزم در این زمینه هستیم تا به معیار های شاخص خود دست پیدا کنیم.

 

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به نشر بستر های پرسش و پاسخ در جامعه، اظهار کرد:  اگر بتوانیم بسترهای پرسش و پاسخ را در جامعه نشر دهیم به صورت ناخودآگاه شک و تردیدهای جامعه از بین خواهد رفت و حق و باطل در هم آمیخته نشده و مدیریت دینی در جامعه رخ خواهد داد.

 

وی با بیان این که مرکز پاسخگویی به سوالات دینی در تلاش است تا خلأها را در جامعه پوشش دهد، گفت:  طرح سوال یک فرایند طبیعی بوده و شبهه غیر طبیعی است و با راه اندازی مرکز ملی پاسخگویی در تلاش هستیم تا به یک نهادسازی که بعضا توسط مراکز سطح شهر به صورت خودجوش شکل گرفته است، دست پیدا و نهاد و پایگاه متمرکزی را ایجاد کنیم. همچنین مرکزیت دفاتر در قم بوده و در مشهد و اصفهان شعبه های دوم و سوم آن وجود دارد.

 

مدیر کل مرکز پاسخگویی به سوالات دینی مشهد در ادامه با اشاره به تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در ترویج دین، یادآور شد:  یکی از تحولات پس از انقلاب ما ان بود که توانستیم با پرسش و پاسخ به تجربیات ارزنده ای دست پیدا کنیم و این حوزه  نه تنها در مشهد بلکه در کل کشور با مدیریت واحدی پیشرفت کرد. همچنین شبکه های اجتماعی و فضای مجازی وب و تلفن های همراه توانستند گام بزرگی را در تبلیغ و ترویج دینی بردارند./9315/پ203/ب5

 

 

ارسال نظرات