۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۴۱۰۰۱

همایش روحانیان و مداحان عتبات عالیات در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش روحانیان و مداحان کاروان‌های عتبات عالیات آذربایجان شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، در تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي پورمحمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش روحانیان و مداحان کاروان‌های عتبات عالیات آذربایجان شرقی صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، در سالن دکتر مبین تبریز برگزار شد.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی، مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان‌شرقی در سخنانی با اشاره به فعالیت‌های ارزنده روحانیان و مداحان فعال در شبکه عتبات عالیات اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 734 روحانی و مداح همراه کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات عراق اعزام شده اند.

 


وی افزود: در برخی ماه‌های سال جاری به علت تحرکات مذبوحانه تروریست های مورد حمایت غرب عراق، تعداد کاروان های اعزامی و در نتیجه میزان مداح و روحانی اعزامی نیز کاهش یافته بود که البته در ماه های اخیر شاهد افزایش تعداد زائران و کاروان های اعزامی از استان آذربایجان شرقی هستیم.

 


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که هم اکنون 185روحانی و 235 مداح فعال با شبکه عتبات عالیات استان همکاری دارند، گفت: طبق ارزیابی های بعمل آمده قریب به اتفاق زائران و عوامل دست اندرکار کاروان های زیارتی استان از عملکرد مداحان و روحانیان رضایت دارند.

 


امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که روحانیان و مداحان در دوره‌های ویژه آموزشی شرکت کرده و پس از احراز شرایط لازم و کسب موفقیت در آزمون های مربوطه در کاروان های زیارتی فعالیت می کنند، افزود: با توجه به صبغه دینی و فرهنگی منطقه آذربایجان خوشبختانه هم زائران و هم عوامل اعزامی استان با معرفت و اخلاق حسنه در اماکن متبرکه عراق حضور می یابند.

 


بنابر این گزارش، این همایش با هدف ارتقای سطح آگاهی و معلومات دینی و سیاسی، اخلاقی و امنیت سفر، فلسفه زیارت و اهمیت سفر به عتبات عالیات، نحوه تعامل با مدیران کاروان‌ها، ارائه توصیه‌های ضروری به زائران، تبیین سیاست‌های بعثه مقام معظم رهبری، تحلیل اوضاع فعلی کشور عراق، تبیین اماکن زیارتی عراق، بایدها و نبایدهای سفر به عتبات عالیات برگزار شد.

 


همچنین قرار است دومین همایش توجیهی آموزشی زائران عمره 94-93 تبریز که تاریخ تشرف آنان از مورخ چهارم بهمن تا بیستم اسفند ماه سال جاری است، فردا جمعه 26 دی از ساعت 9 تا 12 در محل سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز برگزار شود. این همایش نیز با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همراه خواهد بود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات