۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۴۱۴۵۵
در دوازدهمین نشست هم اندیشی حوزه علمیه و اوقاف لرستان؛

700 متر مربع زمین وقف ساخت مرکز مدیریت حوزه های علمیه لرستان شد

خبرگزاری رسا ـ 700 مترمربع زمین از سوی خیران لرستانی وقف جهت ساخت ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه لرستان شد.
وقف براي حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در دوازدهمین جلسه هم اندیشی حوزه های علمیه و سازمان اوقاف و امور خیریه استان لرستان، که صبح امروز، در دفتر امام جمعه خرم آباد با حضور مسؤولان کشوری و استانی برگزار شد، زمینی به مساحت 700 متر مربع، برای ساخت ساختمان جدید مرکز مدیریت حوزه های علمیه این استان در نظر گرفته شد.

بر اساس این گزارش این زمین وقفی که در میدان امام خرم آباد قرار دارد که 350 متر مربع این زمین را محمدحسین حجاریان از اساتید لرستان وقف کرده است و هزینه 350 متر مربع دیگر آن را نیز آیت الله صادقی، رییس حوزه علمیه کمالیه خرم آباد پرداخت می کند.

همچنین آیت الله صادقی امتیاز درآمد معدن نمک خویش را نیز وقف حوزه های علمیه استان لرستان کردند.

بنا بر این گزارش در این جلسه مصوب شد، درب ورودی حوزه علمیه کمالیه خرم آباد که به داخل حرم مطهر زیدبن علی باز می شود، دو باب مغازه جفت این درب حوزه علمیه کمالیه در راستای ساخت ورودی حوزه به امام زاده، با همکاری آیت الله صادقی و اوقاف لرستان خریداری شوند.

براساس این گزارش، حمام باشی خرم آباد نیز که در گذشته وقف شده و درآمد آن برای حوزه علمیه کمالیه خرم آباد و برگزاری مراسم عزاداری هزینه می شود، در سال جاری قرار است با پی گیری مرکز مدیریت حوزه های علمیه و اوقاف لرستان، در این مکان یک پاساژ چند طبقه بزرگ ساخته شود و درآمد این مکان صرف حوزه ها و مراسم عزاداری شود.

گفتنی است، حجت الاسلام شرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف کشور، این نشست در راستای ایجاد وقف های جدید را نسبت به سفرهای سایر استان ها پربارتر دانست./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات