۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۴۱۴۹۹
به مناسبت قیام 29 بهمن تبریز؛

بهترین شعر با مضمون ولایت انتخاب می شود

خبرگزاری رسا ـ بهترین شعر با موضوع دیدار مردم آذربایجان‌شرقی با رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت قیام 29 بهمن سال 56 تبریز انتخاب می شود.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: بهترین شعر با موضوع دیدار مردم آذربایجان‌شرقی با رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخاب و به صورت گروهی در حضور معظم له از سوی اقشار مختلف مردم قرائت می شود.

 


وی افزود: علاقه‌مندان می توانند آثار خود را با محوریت محتوای مناسب با ادبیات ترکی و فارسی و با شاخص سادگی و روانی برای همخوانی گروهی تا هفتم بهمن ماه امسال به دبیرخانه ستاد دیدار در تبریز، خیابان امام خمینی(ره)، نرسیده به آبرسان، خانه فرهنگ تبریز، معاونت فرهنگی این اداره کل ارسال کنند.

 


صفی‌پور با بیان این‌که کاروان هایی که برای دیدار با رهبری اعزام می شوند پیام انقلاب و امام را انتقال می دهند و این سفر تجدید میثاق با آرمان های انقلاب و رهبری است، افزود: همچون سال های گذشته برای گرامیداشت سالروز حماسه 29 بهمن، کاروان چند هزار نفری مردم آذربایجان شرقی برای دیدار و تجدید میثاق و بیعت با رهبر انقلاب به تهران می روند.

 

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به عنوان مسؤول کمیته فرهنگی ستاد دهه فجر برنامه‌های مختلفی را برای این ایام مبارک تدارک دیده است، اظهار داشت: کمیته‌ فرهنگی به‌گونه ای برنامه ریزی کرده تا در ایام دهه فجر فضای معنوی و فرهنگی توأم با نشاط برای جامعه فراهم شود.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که مسؤولان در این ایام با افتخار دستاوردهای نظام را برای مردم بازگو کنند، تصریح کرد: با برنامه ریزی و ایجاد محتوای غنی برای برنامه ها در ایام الله دهه مبارک فجرمی توان بهترین فرصت را  برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جدید فراهم ساخت.

 


صفی‌پور طراحی و اجرای برنامه های پرمحتوا و خلاقیت در انجام آن را در تبیین ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی برای نسل جوان مهم ارزیابی و برغنی سازی برنامه‌ها و توجه به بعد فرهنگی آن برای تاثیرگذاری بیشتر تأکید کرد و افزود: نهادهای فرهنگی باید در تبیین ویژگی های این انقلاب عظیم اسلامی اهتمام جدی داشته باشند.

 


وی با بیان این‌که پیام انقلاب اسلامی ایران به سراسر جهان صادر شده است، افزود: قیام ملت های منطقه نیز برگرفته از مبانی دین اسلام و قیام مردم انقلابی ایران و در جهت برقراری نظام اسلامی و عدل و آزادی خواهی ملت هاست و این مقوله لزوم برگزاری باشکوه تر آئین‌های دهه فجر را دوچندان می کند.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه گفت: تفکر متعالی و دیدگاه امام خمینی(ره) زمینه‌ساز احیای اسلام در عصر حاضر بود و بر این اساس امروزه ملت‌های آزادیخواه جهان با الگوبرداری از انقلاب عظیم ایران حرکت‌هایی را در مسیر بیداری اسلامی رقم می‌‌زنند.

 


وی گفت: مبانی اندیشه و نهضت عظیم امام خمینی(ره) با وسعت و گستره جهانی مبین رسالت سترگ انقلاب اسلامی ایران در تعمیق حرکت های اسلامی است و ایامی همچون دهه فجر انقلاب اسلامی فرصت مغتنمی برای تبیین و ترویج این افکار ناب و انسان‌ ساز است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات