۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۲۴۱۷۸۴
سعدالله زارعی:

صهیونیست ها منتظر پاسخ غافلگیرکننده و قاطع حزب الله باشند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس ارشد امور غرب آسیا با تاکید بر این که ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی علیه مقاومت اسلامی و حزب الله، نقش این رژیم در مبارزه با نظام قانونی سوریه را برملا کرد، گفت: صهیونیست ها منتظر پاسخ قاطع و غافلگیر کننده حزب الله باشند.
سعدالله زارعي سعدالله زارعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا سعدالله زارعی کارشناس ارشد امور غرب آسیا در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، به بیان پیامدهای ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی علیه مقاومت اسلامی پرداخت.
 
وی با بیان این که شهادت برای گروه های مبارز یک نقطه آرزو است و دائما آن را دنبال می کنند، گفت: شهادت در عرف حزب الله و آموزه های اسلامی یک مقوله شناخته شده و هدفی مقدس است که مجاهد فی سبیل الله آن را مزد جهاد خود می داند.
 
زارعی با اشاره به این که صهیونیست ها با این مقوله بیگانه هستند و مرگ نزد آنها شکست تلقی می شود، گفت: حزب الله لبنان در عین این که اشتیاق دارد به این که در بین خود عطر شهادت را داشته باشد، نسبت به نیروهای خود نیز متعهد است و در برابر دشمن از خود و نیروهایش دفاع می کند.
 
وی با بیان این که آنچه در این صحنه اتفاق افتاده جزو اولین اقدامات نیست و آخرین نیز نخواهد بود، گفت: این روند همچنان که از ابتدا تاکنون وجود داشته و شهدای بزرگی در این راه به درجه رفیع شهادت نائل شده اند در آینده نیز استمرار خواهد یافت.
 
وی افزود: سید حسن نصر الله از قبل هشدار داده بود که صهیونیست ها در حال طراحی نظامی علیه لبنان هستند، در مصاحبه اخیر با المیادین نیز ضمن اشاره به توطئه از آمادگی حزب الله خبر داد.
 
رعب و وحشت اسرائیل را فراگرفته است
کارشناس امور غرب آسیا یادآورشد: الان هر لبنانی به حزب الله و سید حسن نصرالله حق مقابله به مثل می دهند و این مساله نگرانی بسیار زیادی برای صهیونیست ها ایجاد کرده است و نیروهای صهیونیستی مدام مناطق مشرف به جنوب لبنان را رصد می کنند.
 
زارعی افزود: برخلاف آنچه تصور می شود که اسرائیلی ها با این عملیات امن تر خواهند شد اسرائیل به یک لبه تهاجم نا منظم پیش رفته است، حزب الله در طول سال های گذشته ثابت کرده در مواجهه با حمله دشمن زنجیره ای از اقدامات سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی طراحی می کند و اسرائیل را در چند جبهه درگیر می کند.
 
سعدالله زارعی افزود: طی سه دهه گذشته مقاومت در منطقه و از جمله در موضوع فلسطین روندی رو به پیش داشته است، اسرائیلی ها اعتراف کرده اند که حزب الله و گروه های مقاومت در شرایط افزایش دائمی قدرت بوده اند.
 
وی بیان داشت: چشم اندازی که ترسیم می شود نیز همین مساله را حکایت می کند، در کنار این مساله صهیونیست ها در طول این دوران توانسته اند ضربات نقطه ای را به حماس و حزب الله وارد و شماری از فرماندها و نیروهای آنان را شهید کنند.
 
حزب الله قدرت خود را تنها در بعد نظامی و امنیتی تعریف نمی کند
کارشناس ارشد غرب آسیا خاطرنشان کرد: این ضربات نقطه ای بوده و هیچ کس ارزیابی نکرده که از این نقطه به بعد قدرت صهیونیست ها افزایش یافته و موقعیت امنیتی شان بهتر شده است یا خیر؛ در حالی که در نقطه مقابل صهیونیست ها خودشان اذعان می کنند محور مقاومت در حال ارتقا بوده است.
 
وی افزود: مقاومت بخش عمده توان خود را در بعد امنیتی و نظامی تعریف نمی کند بلکه در عرصه اجتماعی تعریف می کند، حزب الله بعد از پیدایش خود در جوامع مختلف هواداران بیشتری را پیدا کرده و امروز در آمریکای لاتین هم محبوب است.
 
زارعی قدرت نرم افزاری، اطلاعاتی و مخابراتی و سایبری حزب الله را مطلوب توصیف کرد و گفت: حزب الله تلاش کرده به قدرت خود تنوع بدهد و از عقبه های مختلف استفاده کند، امروزه اسرائیلی ها می گویند دست حزب الله به باب المندب هم می رسد و حتی امروز اسرائیلی ها در اروپا و آمریکا دچار بحران هستند.
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا یادآورشد: صهیونیست ها گزش قدرت مقاومت را از طریق تک حمله ها و زدن نیروهای حزب الله دنبال می کنند، در حالی که حزب الله نیروهای بیشماری دارد و هر لحظه تهدیدی جدی برای صهیونیست ها محسوب می شود.
 
وی اضافه کرد: اقدام اخیر رژیم جعلی اسرائیل به تعبیر خودشان نوعی عملیات بازدارنده بوده است، اما در واقع در حمله دیروز خود احساس عدم مشروعیت می کنند و باید داستان سرایی کنند برای اقدام جنایتکارانه خود و این نشانه ترس شان است.
 
زارعی اضافه کرد: در حال حاضر حزب الله از نظر اخلاقی توجیه اخلاقی دارد برای این که هر اقدامی علیه صهیونیست ها انجام دهد.
 
وی درباره هماهنگی جریان های تکفیری با نیروهای اسرائیل، اظهار داشت: تکفیری ها با تمام وجود از سوی صهیونیست ها حمایت می شوند.
 
عربستان و صهیونیست ها دقیقا در یک جبهه تعریف می شوند
زارعی افزود: عربستان و اسرائیل دقیقا در یک جبهه تعریف می شوند، داعش و النصره مبنای شان یکی است، مبنای مادی شان قدرت است و اگر اختلافی پیدا کنند سر قدرت است. اما وقتی پای اصولی مثل مقابله با جبهه مقاومت پیش می آید در یک جبهه قرار می گیرند و یک دستور کار را عملیاتی می کنند.
 
وی بیان کرد: اسرائیلی ها از اول واضح بود که با تکفیری ها بویژه النصره به یک تفاهم بنیادین و روشن دست یافته اند و مداوای زخمی های النصره از سوی صهیونیست ها موید این نکته است.
 
سعدالله زارعی با بیان این که آینده به نفع مقاومت است و همین مساله صهیونیست ها را هراسان کرده است، گفت: این عملیات نقشی که صهیونیست ها در جریان تروریسم علیه دمشق دارند را برملا کرد.
 
حزب الله در زمین رژیم صهیونیستی بازی نخواهد کرد
کارشناس ارشد غرب آسیا در بخش پایانی گفت وگوی ویژه خبری درباره واکنش های احتمالی حزب الله به جنایت صهیونیست ها، تصریح کرد: این جنایت بدون شک با پاسخ جدی از سوی حزب الله و مقاومت اسلامی روبرو خواهد شد، منتهی اطلاع دقیقی از جزییات و چگونگی آن نداریم.
 
وی اضافه کرد: با توجه به تحلیل روند اقدامات و نوع واکنش هایی که حزب الله داشته است، معتقدم حزب الله در زمین صهیونیست ها بازی نخواهد کرد.
 
زارعی تصریح کرد: حزب الله خود را مجبور نمی داند در همان نقطه ای که مورد حمله قرار گرفته واکنش نشان دهد، نوع و سطح مقابله را خودش مشخص خواهد کرد، موضوع دیگر مساله قاطع بودن و مؤثر بودن این اقدام است. /924/پ201/ج
ارسال نظرات