۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۲۴۲۱۲۶
برداشتی از خاطرات شهدای روحانی؛

نماز اول وقت در محاصره

خبرگزاری رسا ـ وقت نماز صبح در محاصره بود که به نماز ایستاد، به او گفتم صبر کن بعدا نماز بخوان الان که نمی‏شود نماز خواند پاسخ داد به هر نحو که شده باید نمازم را بخوانم گویا می‏خواست بگوید که امام حسین(ع) هم در ظهر عاشورا نمازش را اول وقت ادا کرد.
شهيد قمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شهدای روحانیت در دفاع هشت ساله خوش درخشیدند و با یاری نایب امام، امام را یاری کردند و دین خدا را از دست نا اهلان حفاظت کردند و توانستن به مقصود خود شهادت در راه خدا برسند.


طلبه شهید ولی الله قمی در سال 1337 در روستای مامازند ورامین متولد و پدرش که عارفی روشندل بود او را ولی الله نامید به امید آنکه به ولایت و محبت الله نایل آید و سرانجام نیز چنین شد.

 


ترسیدم نتوانم دین خود را حفظ کنم
هم رزم شهید می‏گفت: در آن هنگام که عازم حوزه علمیه قم بود به او اصرار زیاد کردم که عجله نکن تحصیلات دبیرستانی خود را به پایان برسان و پس از اخذ دیپلم به حوزه قم عزیمت کن در ابتدا پاسخی نداد و طبق عادت همیشگی با لبخند از کنار پیشنهاد من گذشت وقتی اصرار کردم پاسخ داد ترسیدم تا پایان تحصیلات به دلیل آلوده بودن محیط تهران نتوانم دین خودم را حفظ کنم.

 


هر وقت می‏خواهم درس بخوانم یاد بابام می افتم
شهید حاج ولی الله قمی در حالی‏که بغض گلویش را گرفته بود به دیدن هم رزمش آمد و بدون مقدمه گفت: یکی از دختران شاهد را که از لحاظ درس خیلی عقب افتاده بود امروز به بنیاد شهید دعوت کرده بودم ابتدا به او بسیار محبت کرده و هدیه ای که قبلا برایش تهیه کرده بودم به او دادم و بعد پرسیدم که دختر جان تو که درست خوب است چرا یکباره ضعیف شده است به من بگو چرا خوب درس نمی‏خوانی؟ دخترک پاسخ نداد اصرار کردم و او باز هم سکوت کرد در نهایت در حالی که بغضش ترکیده بود گفت: آخه نمی‏توانم درس بخوانم هر وقت کتاب را جلوم باز میکنم یاد بابام می افتم تو کلاس که معلم درس می‏دهد حواسم میره پیش بابام موقع مشق نوشتن قطرات اشک چشم کاغذ دفترم را خیس می‏کند.


نماز را در هر شرائطی که باشد باید بخوانم
در محاصره بود و وقت نماز صبح شد به نماز ایستاده بود به او گفتم صبر کن بعدا نماز بخوان الان که نمی‏شود نماز خواند پاسخ داد به هر نحو که شده باشد باید نمازم را بخوانم گویا می‏خواست بگوید که امام حسین (ع) هم در ظهر عاشورا نمازش را اول وقت ادا کرد.


او هر شب جمعه با دلی سرشار از عشق راهی مسجد جمکران و حرم حضرت معصومه (س) می‏شد تا در انتظار فرج با ملکوتیان نجوا کند./978/پ203/ی


 

ارسال نظرات