۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۴۲۴۲۷

آئین تجلیل از آیت الله فیض سرابی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مردم روستای لکلر شهرستان ملکان در مراسمی از 50 سال فعالیت تبلیغی، عمرانی و خیریه آیت الله فیض سرابی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری تجلیل کردند.
آيت الله فيض سرابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مردم روستای لکلر شهرستان ملکان در مراسمی از 50 سال فعالیت تبلیغی، عمرانی و خیریه آیت الله فیض سرابی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری تجلیل کردند.

 

آیت الله فیض سرابی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در این آئین با تقدیر از اهالی شهرستان ملکان اظهار داشت: تبلیغ دین خدا و خدمت به خلق الله رسالتی همگانی بوده و وظیفه ذاتی روحانیت محسوب می‌شود.


وی با تأکید بر این‌که ارزش خدمت در مناطق محروم و روستایی به مراتب بیشتر از دیگر مناطق استان است، خاطرنشان کرد: در سال 1344 با دعوت مردم روستای لکلر به این روستا آمدم و تا آنجا که در توان داشتم علاوم بر پرداختن به امور تبلیغی و دینی زمینه مشارکت مردم برای عمران و آبادی روستا را فراهم کردم.


آیت الله فیض سرابی که سابقه مبارزاتی علیه رژیم طاغوت را نیز در کارنامه تبلیغی خود دارد، افزود: در سال های خفگان رژیم ستمشاهی با وجود سخت گیری های متعدد توانستیم زمینه قیام همه جانبه مردم این روستا و روستاهای دیگر علیه رژیم پهلوی را فراهم کنیم که ثمرات آن بعدها قابل مشاهده بوده است.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‍‌که هنوز پس از 50 سال از آن سال‌های خاطره‌انگیز رابطه‌ای نزدیک به اهالی این روستا دارم، گفت: بعد از 50 سال حضور در روستا عشق خدمت به مردم با وجود کهولت سن در من زیاد شده و رابطه بین من و مردم این روستا گسستنی نیست.


همچنین حجت الاسلام حافظ زمانی، امام جمعه ملکان با تشریح خدمات ارزشمند و ماندگار آیت الله فیض سرابی، اظهار داشت: احداث مدرسه، چند باب مسجد، احداث راه، مرمت و بازسازی قنوات، خانه‌سازی برای محرومان روستا تنها گوشه‌ای از خدمات عمرانی این روحانی مجاهد است.


وی آیت الله فیض را یکی از موفق ترین چهره های استان در زمینه کارهای عمرانی و تبلیغی معرفی کرد و گفت: این نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با تشکیل کلاس های قرآن و احکام و اصول عقاید جوانان زیادی را جذب کرد و کلاس های وی توسط شاگردانش همچنان ادامه دارد.


گفتنی است، آیت الله محمد فیض سرابی متولد سال 1307زرنق از توابع شهرستان هریس است که در سال 44 با دعوت مردم روستای لکلر از توابع ملکان به این روستا آمده و 50 سال در این روستا به امور تبلیغی مشغول بوده است.

 

وی بعد از تحصیلات ابتدایی در محضر مرحوم ملا باقر و مرحوم حاج میرزا علی اصغر عالمی به تبریز عزیمت نموده و در مدرسه طالبیه تبریز مشغول ادامه تحصیل شدند که بعد از اتمام سطح در جوار رحمت کریمه اهل بیت(ع) قم از اساتید معظم استفاده نموده و چندین سال نیز در نجف اشرف تلمذ نمودند.


حضرات آیات انگجی، حاج شیخ باقر مرندی، ملکوتی، مجاهدی تبریزی، سلطانی خرم آبادی، حاج شیخ مصطفی لنکرانی، مشکینی از جمله اساتید این عالم وارسته بوده و بالاخره 20 سال در درس خارج فقه و اصول مراجع وقت آیات عظام بروجردی، حضرت امام(ره) و گلپایگانی شرکت کرده است.

 

وی بعد از دستگیری امام خمینی(ره) در 15 خرداد 1342 ایشان در محل تولد خویش طوماری چند متری پارچه­ای که تمامی اهالی امضاء کرده بودند که بعضی از امضاها به نماد خون انگشت سبابه تهیه شده بود که به جرم دعوت به جهاد تحت تعقیب قرار گرفت وبعد از انقلاب نیز به دستور امام(ره) مسؤول کنترل کمیته­های شهرستانهای مراغه، میاندوآب و سراب بوده­اند تا پیرو حکمی که به ایشان داده شده بود مردم را به وحدت یگانگی دعوت کند.


عضویت در هیأت نظارت بر احکام صادره دادگاههای انقلاب در سال 1359،  ریاست شعبه 27 دیوان عالی کشور، حضور در مجلس خبرگان رهبری در دوره سوم و عضویت در هیأت نظارت بر اجرای فرمان امام(ره) در استان از جمله مسؤلیت های این عالم برجسته منطقه آذربایجان بوده است./935/پ202/ب6

ارسال نظرات