۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۲۴۴۹۴۱
امام جمعه ارومیه:

سیاسی کاری در انجام امورات مردم موجب شرمندگی در آخرت می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه گفت: کارکنان جمعیت هلال احمر با حیثیت و جان افراد سرو کار دارند، اگر مسأله جناج بندی شود ناخوداگاه در جایی قصور کرده و بالعکس عمل می کنید که این باعث شرمندگی در روز قیامت خواهد شد.
ديدار مديرعامل و معاونان جمعيت هلال احمر با امام جمعه اروميه ديدار مديرعامل و معاونان جمعيت هلال احمر با امام جمعه اروميه ديدار مديرعامل و معاونان جمعيت هلال احمر با امام جمعه اروميه ديدار مديرعامل و معاونان جمعيت هلال احمر با امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه عصر امروز در دیدار با مدیرعامل، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه و کارکنان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی به مناسبت دهه فجر، با اشاره به حساسیت کار جمعیت هلال احمر اظهار کرد: زمانی که مردم به کمک احتیاج دارند شما نخستین افرادی هستید که حضور دارید، اگر کسی بتواند جان فردی را نجت دهد ارزش زیادی در نزد خدا دارد.

 

وی افزود: خداوند در آیه قرآن می فرماید:« هر کس یک نفر را بی گناه  و مظلوم بکشد همانند آن است که تمام انسان ها را کشته است و اگر کسی یک نفر را از مرگ نجات دهد گویی تمام انسان ها را نجات داده است»، بنابراین اگر نیت در احیاء زندگی افراد الهی باشد، آخرتتان آباد می شود.

 

وی در ادامه حاضرین در جلسه را به پرهیز از سیاسی کاری توصیه کرد و گفت: باید از مسائل سیاسی آگاه باشید اما سیاسی کاری نکنید.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: کارکنان جمعیت هلال احمر با حیثیت و جان افراد سرو کار دارند اگر مسأله جناج بندی شود ناخوداگاه در جایی قصور کرده و بالعکس عمل می کنید که این سبب شرمندگی در روز قیامت خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین بر توجه به معنویت تأکید کرد و گفت: زندگی این دنیا برای آباد کردن آخرت است اما برخی ها آنچنان مشغول آبادی دنیا می شوند که قیامت و آخرت را از یاد می برند.

 

وی با بیان این که روزانه ساعات خاصی را برای معنویت، تعبد و راز و نیاز با خداوند اختصاص دهید، خاطرنشان کرد: به دلیل کارهای مدیریتی از تعبد و بندگی خداوند غافل نشویم تا در زمان بازنشستگی هم خدمت را به پایان رسانده و هم از لحاظ معنویت به حد قابل قبولی برسیم.

 

امام جمعه ارومیه با اشاره به نامه امیر مؤمنان به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: در این نامه نکات بسیاری مورد تأکید قرار گرفته است که از جمله آنها این است: « ای مالک اشتر بهترین ساعات را برای ارتباط با خداوند و رازو نیاز با ایشان اختصاص ده.».

 

وی با بیان این که اگر معنویت نباشد قافیه را باخته ایم، افزود: آنچه که نجات بخش انسان در این دنیا و آخرت است ، پروردگار متعال است که نباید از بندگی او غافل شد.

 

وی در پایان از فعالیت های رو به رشد جمعیت هلال احمر استان قدردانی و ابراز امیدواری کرد: روز به روز شاهد پیشرفت و اعتلای این سازمان باشیم.

 

حجت الاسلام عبدالرحیم نیساری، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر آذربایان غربی نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، گفت: جمعیت هلال احمر از جمله سازمان هایی است که کمتر از امکانات دولتی استفاده می کند و بیشتر کمک های مردمی است و در قبال مردم نیز در هر جایی که سیل، زلزله، سقوط، غرق و حوادث غیر مترقبه باشد آرم جمعیت هلال احمر در ذهنشان تجلی یافته و انتظار کمک رسانی دارند.

 

وی در ادامه به برنامه های دفتر نمایندگی ولی فقیه در این سازمان اشاره کرد و گفت: یکی از این برنامه ها جلسات تفسیر قرآن در روزهای یکشنبه هر هفته است که با استقبال مدیر، معاونان و کارکنان برگزار می شود.

 

گفتنی است، دیدار مدیرعامل و کارکنان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با حجت الاسلام والمسلمین قریشی به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و تجدید بیعت با آرمان های رهبری و انقلاب، با نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد./936/پ202/ب6

ارسال نظرات