۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۴۵۰۳۶
15 اسفندماه؛

آزمون پایانی مرحله سوم طرح ملی تربیت حافان قرآن کریم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از برگزاری آزمون پایانی طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در 15 اسفند ماه خبر داد.
حجت الاسلام اصغرنژاد

حجت الاسلام احمد اصغرنژاد، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: آزمون شفاهی قرآن آموزان در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم از اول تا 14 اسفندماه برگزار و آزمون پایانی همزمان با سراسر کشور 15 اسفندماه سالجاری برگزار می شود.

 

وی با بیان این که برای شرکت‌کنندگان در کلاس‌های آموزشی در 17 شهرستان به صورت کتبی آزمون برگزار می‌شود، گفت: آزمون کتبی دو در محور حفظ موضوعی و حفظ ترتیبی و در مجموع در 11 عنوان رشته برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: حفظ ترتیبی شامل جزء 30، جزء 30 و یک، جزء 30، یک و دو، پنج جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء، حفظ کل و حفظ موضوعی 150 موضوع، 300 موضوع و 12 موضوع با عنوان مسافران آسمامی ویژه نوجوانان را شامل می شود.

 

وی  یادآور شد: برنامه حفظ قرآن کریم از سال 91 طبق دستور ریاست سازمان و در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 15 میلیون حافظ و قاری قرآن آغاز شده است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی افزود: طبق بخش ‌نامه‌ های تعریف شده در عرض چهار سال باید 40 هزار نفر حافظ در آذربایجان غربی تربیت شود.

 


وی با بیان اینکه طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم سه سال در آذربایجان غربی اجرا می‌شود، ادامه داد: سهمیه طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در سال 91 10 هزار نفر و در سال 92 بیش از 12 هزار و 600 نفر  بود که محقق شد.

 

وی گفت: سهمیه مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم آذربایجان غربی 13 هزار و 500 نفر بود که بیش از این تعداد محقق شده است.

 

حجت الاسلام اصغرنژاد، اظهار کرد: کلاس های قرآن در جوار امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد محوری از ابتدای سالجاری دایر شده بود و قران آموزان زیر نظر مربیان مجرب قرآن را در رشته های مختلف فرا می گرفتند./936/ت302/ب4

ارسال نظرات