۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۴۵۵۵۸
در بازدید امام جمعه موقت اهواز از پروژه قطار شهری مطرح شد؛

انقلاب اسلامی تحولی بزرگ در خودباوری و پیشرفت های صنعتی ایران به همراه داشت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز در جریان بازدید از ساخت پروژه قطار شهری اهواز، با بیان این که قطار شهری پدیده ای است که پس از انقلاب ساخت آن در کشور آغاز شد، گفت: انقلاب اسلامی، تحولی بزرگ در خودباوری و پیشرفت های صنعتی ایران به همراه داشت.
بازديد امام جمعه موقت اهواز از پروژه قطار شهري اهواز

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز و جمعی از طلاب و روحانیان حوزه علیمه اهواز، پیش ظهر امروز، از روند ساخت و تکمیلی فاز نخست پروژه قطار شهری اهواز بازدید کردند.

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، در جریان این بازدید، با تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: انقلاب اسلامی، تحولی بزرگ در خودباوری و پیشرفت های صنعتی ایران به همراه داشت.

وی با بیان این که قطار شهری پدیده ای است که پس از انقلاب ساخت آن در کشور آغاز شد، گفت: پیش از انقلاب کارهای عمرانی و ساخت ساز نیز صورت می گرفت، اما این فعالیت ها از سوی مهندسان خارجی انجام می شد.

امام جمعه موقت اهواز به خودکفایی ایران در عرصه های گوناگون اشاره کرد و گفت: خودکفایی جمهوری اسلامی ایران در تولید محصولات گوناگون از جمله نانو تکنولوژی، هسته ای، هوا و فضا و سد سازی با خودباوری و اتکا به نیروهای داخلی صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در ادامه تصریح کرد: پیشرفت های قابل ملاحظه ای در تکمیل فاز نخست پروژه قطار شهری اهواز صورت گرفته که قابل تقدیر است.

وی با بیان این که اطلاع رسانی پیرامون پیشرفت های پروژه قطار شهری اهواز باید بیشتر شود، اظهار داشت: رسانه ها، خبرگزاری ها و مطبوعات باید کمک کنند تا آن چه که از سوی دانش بومی انجام می شود به دید مردم برسد.

امام جمعه موقت اهواز به مزایای قطار شهری اشاره کرد و افزود: این پروژه دستاوردهای بسیاری از جمله آسانی تردد و هوای پاک و جلوگیری از اتلاف وقت را دارد.

آخرین اخبار از پروژه قطار شهری اهواز

عباس هلاکویی، مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز، در جریان این بازدید، در گفت و گویی با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با بیان این که این قطار شهری اهواز از پروژه های ملی است که از مصوبات مجلس برای کلانشهرها است، گفت: قرارداد ساخت قطار شهری اهواز در سال 85 با شرکتی ایرانی، چینی منعقد شد.

وی با اشاره به محدودیت های ارزی در تکمیل پروژه مترو اظهار داشت: با خرید دو دستگاه حفار عملیات حفاری از سال 90 در عمق 18 متری زمین آغاز شد.

هلاکویی با بیان این که استان خوزستان انواع بافت ها را در خود جای داده است، گفت: از زمان آغاز کار 14 کیلومتر هر کدام از دستگاه ها حفاری کرده اند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز با بیان این که در فاز نخست 6 ایستگاه به بهره برداری خواهد رسید، اظهار داشت: این 6 فاز از منطقه چهار شیر، میدان شهید بندر آغاز و تا ایستگاه مصلی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که در صورت افتتاح فاز نخست، فازهای بعدی آن با سرعت بیشتر پیگیری خواهد شد، تصریح کرد: اگر بتوانیم 100 میلیون دلار را در اختیار پیمانکار پروژه قرار دهیم در سال 94 شاهد افتتاح فاز نخست خواهیم بود.

هلاکویی با اشاره به بهره گیری از معماری بومی اسلامی در طراحی ایستگاه های مترو تصریح کرد: در بخش نازک کاری و معماری هنوز هیچ دستوری به پیمانکار ابلاغ نشده است.

وی با بیان این که فضای خالی برای گنجاندن نمادهای بومی استان در ایستگاه ها در نظر گرفته شده است، گفت: در ایستگاه ها به طور معمول آن چه مربوط به مسایل فرهنگی و بومی شهر است پس از انجام مقدمات در نظر گرفته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز در پایان تصریح کرد: خط یک مترو اهواز از فرودگاه امام خمینی(ره) تا بیمارستان شهید بقایی است که برای عملیاتی کردن، باید فایناس آن که حدود 600 میلیون دلار است تأمین شود./9464/پ202/ب2

ارسال نظرات