۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۴۵۸۰۱
آیت الله موسوی جزایری عنوان کرد؛

وظایف متفاوت مردم و مسؤولان در برابر پدیده گرد و غبار

خبر گزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با بیان این که مشکل گرد و غبار با وجود فرامرزی بودن آن، بسیار دشوار است به وظایف متفاوت مردم و مسؤولان در برابر پدیده گردو غبار اشاره کرد.
آيت الله موسوي جزايري ، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز، در جمع بسیجیان دانشجو دانشگاه استان، برخی اعضای سپاه پاسداران و خواهران مشاور ادارات، با تبریک ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: مبدأ دهه فجر ورود امام به میهن و پایان این روز بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان این که در نهضت های گذشته از جمله مشروطه و ملی شدن صنعت نفت، زنان در مبارزات نقشی نداشتند، تصریح کرد: در انقلاب اسلامی ایران با توجه به این که مسأله اسلام بود زنان نقش بسیار پرکاربرد و با اهمیتی را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که زنان در پیش و پس از انقلاب در راهپیمایی ها و عرصه های دیگر حضوری پرشور داشتند، ادامه داد: با توجه به اختلاف نظرها درباره حضور زنان در مبارزات، امام اجازه حضور زنان در عرصه گوناگون انقلاب از جمله پشتیبانی را دادند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به واقعه 17 شهریور در تهران و شهادت زنان بسیاری در این روز بیان داشت: در این روز هزاران زن با سردادن شعار «مرگ بر شاه» و در راه ولایت فقیه به شهادت رسیدند.

وی افزود: تعداد شهیدان زن واقعه 17 شهریور تهران در میدان شهدا بسیار بیشتر از مردان بود و این اتفاق سبب ورود تهران به شهرهای مبارز با رژیم پهلوی شد.

آیت الله موسوی جزایری به ثمرات دهه فجر در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: در این دهه بت های دیکتاتوری شکسته شد و رژیم پهلوی نتوانست مقابله کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به آیه «جاء الحق و ذهق الباطل ان الباطل کان زهوقا» ابراز داشت: با توجه به این آیه ارزش ها و آرمان های انقلاب از جواهرات و ثروت های که افرادی همچون فرح پهلوی دزدیدند، با ارزش تر است.

وی ادامه داد: بر اساس آیه «جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا» آینده و پیروزی برای متقین و افراد با ایمان است.

حضور اندک دانشجویان خواهر به سبب فساد های دوران شاه

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که در زمان شاه تعداد دانشجویان دختر 16 درصد کل دانشجویان کشور بود، تصریح کرد: بی اعتمادی مردم به دانشگاه ها و فضای خفقان جامعه مهم ترین علت حضور دانشجو خواهر بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که اکنون دانشجو خواهر 40 تا 60 درصد دانشجویان کشور را در بر گرفته اند، ابراز داشت: احساس امنیت و آرامش خانواده به جامعه و دانشگاه سبب این استقبال شده است.

وی با اشاره به سخن امام درباره گسترش انقلاب اسلامی به دیگر نقاط دنیا تصریح کرد: اکنون ایران محور انقلاب اسلامی و بیداری کشورهای جهان است.

آیت الله موسوی جزایری تأکید کرد: کشورهای غربی از مردم ایران به سبب ویژگی های عدالت خواهی و پیروی از ولایت فقیه هراس دارند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که آرمان های انقلاب را باید برای جوانان و نوجوانان تبیین و معرفی کرد، ابراز داشت: تبیین ارزش های انقلاب برای استمرار آن ضروری است.

وی با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار در اهواز و وضعیت بد و شوار این مسأله بیان کرد: رفع مشکل گرد و غبار با وجود فرامرزی بودن آن، بسیار دشوار است.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که وقوع پدیده گرد و غبار دلایل بسیاری دارد، عنوان کرد: رییس جمهور اسلامی ایران، نمایندگان مجلس اسلامی و همه کسانی که در این زمینه وظیفه ای دارند، باید برای رفع این مشکل همه تلاش خود را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: مردم با دعا و تلاوت زیارت عاشورا و هدیه ثواب آن به مادر امام زمان(عج) می توانند برای رفع پدیده گرد و غبار در این زمینه گام بر دارند./9453/پ202/ب2

ارسال نظرات