۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۲۴۶۱۹۸
استاد دانشگاه کرمانشاه:

ادعای ناکارآمدی نظام از سر بغض و کینه است/ قدرت ایران اسلامی به جهانیان ثابت شده است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه کرمانشاه گفت: مردم به خوبی نشان دادند که در تمامی صحنه ها یاور انقلاب هستند و این وظیفه مسؤولان کشور را سنگین می کند تا در راستای خدمت به مردم، پیشرفت کشور و تعهد به آرمان های انقلاب بیشتر تلاش کنند.
ايران

بهزاد شهبازی، استاد دانشگاه کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، با اشاره به علت کینه توزی غرب و سران استکبار نسبت به جمهوری اسلامی ایران، گفت: انقلاب اسلامی زمانی به وجود آمد که دو تفکر؛ لیبرالی غرب به سرپرستی ایالات متحده آمریکا و دیگری تفکر کمونیستی شرق به رهبری اتحادیه جماهیر شوروی بر دنیای غرب و شرق حاکم بودند؛ اتفاقاتی که در دنیای غرب یا شرق می افتاد وابسته به این تفکرات بود، و درون نظام بین الملل این دو تفکر سیطره پیدا کرده بودند.


وی در ادامه افزود: در حساس ترین نقطه ژئوپولوتیک از جهان اتفاقی افتاد به نام انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) که این دو تفکر را به چالش کشید؛ تلاش امام(ره) برای برقراری حکومت مستقل، مردمی، اسلامی و عدالت محور،‌ بدون هیچ تسامح زنگ خطری در دنیای غرب و شرق بود، این چالش یکی از زمینه های پیدایش اختلافات دنیای غرب با انقلاب را به وجود آورد، علت دیگر این دشمنی ها این است که پیروزی انقلاب در ایران سبب شد تمام منافع آمریکا و غرب و رژیم صهیونیستی در کشوری که حیات خلوت آنها در منطقه بود، به خطر بیافتد.


شهبازی با اشاره به ژاندارمی ایران به همراه عربستان در منطقه افزود: ایران ژاندارم نظامی آمریکا بود، انقلاب اسلامی این ستون ژاندارمی آمریکا در منطقه را از بین برد و منافع آمریکا در خاورمیانه یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، در جنوب غرب آسیا به خطر افتاد.

 

استاد انقلاب دانشگاه کرمانشاه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: دستاوردهای انقلاب اسلامی با دوران پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست، پیشرفت های کشور بسیار ملموس و عینی است هرچند که بعد از انقلاب شرایطی به وجود آمد که سبب شد تا مدت ها حرکت رو به جلوی کشور کند شود؛ به طور مثال به محض پیروزی انقلاب در شرایطی که کشور ثبات لازم را پیدا نکرده بود، جنگ تحمیلی را به راه انداختند،  هشت سال دفاع مقدس با تمام برکاتی که برای کشور داشت اما در مقابل فرصت و توان زیادی از کشور را مشغول کرد و حتی بسیاری از نیروی انسانی جوان و مستعد را از کشور گرفت.


وی به توطئه های پیش روی نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: در طول دوران جنگ خسارات جبران ناپذیری بر کشور تحمیل شد؛ تحریم های متعدد علیه ملت توطئه هایی است که از سوی دشمنان طراحی و اجرا شده است، با وجود دشمنی های فراوان اما ایران اسلامی به هیچ عنوان قابل قیاس با دوران پیش از انقلاب نیست، اقتدار سیاسی نظام، پیشرفت های علمی و نظامی امری واضح و مبرهن است.


شهبازی اظهار داشت: قبل از انقلاب گردش نخبگانی وجود نداشت شاه تصمیم گیرنده نهایی بود و هیچگونه انتخاباتی برگزار نمی شد یا اگر برگزار می شد فرمایشی بود اما بعد از انقلاب اسلامی به طور میانگین در هر سال یک انتخابات در کشور برگزار می شود و مردم منتخبان خود را برمی گزینند.


وی خاطرنشان کرد: در زمینه فرهنگی هم همچنین در زمینه نشر کتاب، تولید محتوا، تولید فیلم، تولید کتاب، نرم افزار آمارهای موجود اصلا قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست، در حوزه اقتصاد نیز با وجود تحریم های ظالمانه علیه ملت رشد مناسبی وجود دارد، این در حالی است که تهدیدات و تحریم ها مقابل پیشرفت کشور قرار دارد اما می توان با تلاش و مجاهدت این توطئه ها را خنثی کرد.


این استاد دانشگاه اضافه کرد: ادعای این مطلب که انقلاب اسلامی دستاورد قابل ملاحظه ای نداشته است حرف بدون پشتوانه ای است، تمام دنیا بر این واقف هستند که ایران در بسیاری از حوزه ها پیشرفت هایی داشته که جهان را مسخر خود کرده است، ایران اسلامی در زمینه نظامی کشوری است که قبل از جنگ نمی توانست حتی سیم خار دار تولید کند بعد از دوران دفاع مقدس حرکت رشد کشور به گونه ای است که در حال حاضر ایران اسلامی جزء 5 قدرت موشکی جهان محسوب می شود.

 

شهبازی ادامه داد: در بخش های دیگر نیز همین مطلب صادق است؛ در فناوری هسته ای، دانش سلول های بنیادی، صنایع غذایی، تکنولوژی نانو و ارسال ماهواره به فضا مواردی است که قدرت و اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان داده است.


وی با انتقاد از برخی صحبت ها و مواضع غیرمنصفانه در زمینه ناکارآمدی نظام گفت: انقلاب اسلامی ایران در خیلی از زمینه ها  پیشرفت چشمگیری داشته است هرچند در برخی موارد ممکن است به اهداف خود به طور کامل نرسیده باشد از این رو باید تلاش بیشتری صورت پذیرد و عدم رسیدن به آرمان های مورد نظر دلیل بر ناکار آمدی نظام نیست بلکه باید علت هارا بررسی کرد که چرا انقلاب در بعضی از نقاط  به اهداف خود نرسیده است.

 

استاد دانشگاه افزود: باید بررسی شود که موانع و مشکلات و نقاط ضعف چه بوده است؟ ادعای ناکار آمدی نظام از سر بغض و کینه است و افرادی که اینگونه سخنانی را طرح می کنند باید دید که خاستگاه فکریشان چیست؟ و در زمان وقوع انقلاب چه چیزهایی را از دست داده اند؟


شهبازی در با اشاره به وفاداری مردم در عرصه های مختلف به انقلاب اظهار داشت: مردم به خوبی نشان دادند که در تمامی صحنه ها یاور انقلاب هستند و این وظیفه مسؤولان کشور را سنگین می کند، بهترین قدر شناسی که دولتمردان می توانند نسبت به مردم داشته باشند تلاش در راستای پیشرفت کشور و تعهد به آرمان های انقلاب است.

 

وی بیان کرد: بهترین کار در این برهه این است که مشکلات اقتصادی و معضل تورم را بهبود ببخشند شاید مهم ترین دغدغه و مهم ترین تهدید که جمهوری اسلامی را در آینده باخود مواجه می کند مشکلات اقتصادی باشد و به نظر بنده از همین رو است که رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر سالها را با با عناوین اقتصادی معرفی می کنند./967/ت302/ب4

ارسال نظرات